Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Eddy,
ik heb dit eens nagekeken, en dit is wel vreemd. Goed opgemerkt.
Ik vraag me af of het enkel lensvertekening is, want als ik die corrigeer trekt heel het beeld scheef, en wijken de wolken in de schaduw nog veel verder af van de loodlijn.
Is nochtans maar met 24mm geschoten.
Ik ga de correctie hier niet posten, want het ziet er dan nog erger uit, en ik verlies te veel van de compo...
Hey Bouk,
ik hou van jouw droge commentaren, waar ik al veel om gelachen heb...
Maar soms is het moeilijk te snappen of het een grap, of een serieuze opmerking is
Als dit een grap is, ok : haha (LOL)
Als het serieus is...
Dan denk ik dat de perfecte reflectie toch op een loodlijn moet liggen met het origineel, hoe scheef, krom of overhangend het onderwerp ook is..., ja toch ?
Dit geldt natuurlijk 100% voor iets dat zich in het midden van het beeld bevindt, maar ook als het zich maar naar de rand bevindt ?...
Hey Bouk,
ik hou van jouw droge commentaren, waar ik al veel om gelachen heb...
Maar soms is het moeilijk te snappen of het een grap, of een serieuze opmerking is
Als dit een grap is, ok : haha (LOL)
Als het serieus is...
Dan denk ik dat de perfecte reflectie toch op een loodlijn moet liggen met het origineel, hoe scheef, krom of overhangend het onderwerp ook is..., ja toch ?
Dit geldt natuurlijk 100% voor iets dat zich in het midden van het beeld bevindt, maar ook als het zich maar naar de rand bevindt ?...
Raadsel...
Correct hoor, dat met die loodlijn.
Maar als de lensas niet in het horizontale vlak is gehouden, zullen die loodlijnen naar de
randen van het beeld steeds schever gaan staan. Wat hier ook nog mogelijk is, is dat de
reflectie schuin staat om de bijzondere reden dat de reflecterende waterfilm over het
aflopend strandvlak schuin staat. Ik opteer voor deze laatste veronderstelling omdat ook
geheel links de weerspiegeling van de wolken dezelfde afwijking vertoont.
Is de reflectie op diep water (horizontaal dus) of een reflectie op het nat/afspoelend zand van het (uiteraard aflopend) strand (waarbij het dus niet loodrecht gaat gespiegeld worden)...
Is de reflectie op diep water (horizontaal dus) of een reflectie op het nat/afspoelend zand van het (uiteraard aflopend) strand (waarbij het dus niet loodrecht gaat gespiegeld worden)...
Correct hoor, dat met die loodlijn.
Maar als de lensas niet in het horizontale vlak is gehouden, zullen die loodlijnen naar de
randen van het beeld steeds schever gaan staan. Wat hier ook nog mogelijk is, is dat de
reflectie schuin staat om de bijzondere reden dat de reflecterende waterfilm over het
aflopend strandvlak schuin staat. Ik opteer voor deze laatste veronderstelling omdat ook
geheel links de weerspiegeling van de wolken dezelfde afwijking vertoont.
Comment