Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Majestic Mount Cook

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Majestic Mount Cook

    Ik vind de ZW ook beter dan de kleurversie, het geeft meer focus op het onderwerp (in kleur hebben de berg en de lucht een nogal gelijkaardige toning). Die prominente wolk zie ik ook liever niet, maar dat heb je uiteraard niet in de had hé...
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

    Comment


    • #17
      Re: Majestic Mount Cook

      Ik ging eens iets proberen he..



      Ben nu misschien iets te kwistig geweest, maar ik toon het maar eens he ;-)
      Groeten!

      500px / Facebook

      Comment


      • #18
        Re: Majestic Mount Cook

        Wow, Dik in orde Dries ! Bedankt !!

        Ik heb jouw versie als update bij de openingspost gezet.

        Maar nu nog eens uitleggen hoe je dat klaargekregen hebt zeker ?
        Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
        Ik ging eens iets proberen he..

        Ben nu misschien iets te kwistig geweest, maar ik toon het maar eens he ;-)
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #19
          Re: Majestic Mount Cook

          Ik heb dit bereikt door middel van luminosity masks. (Hetgeen ik je in de auto ben willen beginnen uitleggen maar al snel opgegeven heb )

          Het beste dat ik kan doen is je doorverwijzen naar de website van Tony Kuyper. Daar heeft hij echt wel alles mooi uitgelegd. Een groot deel is gratis. Maar eens ik het gratis gedeelte verwerkt had was ik overtuigd van deze werkwijze. En heb ik me de volledige tutorial besteld. En eigenlijk nog geen seconde spijt van gehad.

          Het heeft (voor mij) wel wat doorzetting gevergd maar eens je ermee weg bent is het echt heerlijk om er mee te experimenteren.
          Last edited by ddboke; 23 mei 2012, 20:56. Reden: kuyper ipv kuypers
          Groeten!

          500px / Facebook

          Comment


          • #20
            Re: Majestic Mount Cook

            Merci Dries !

            Ik moet dus dringend aan mijn PS-skills werken, en toch eens durven iets te bewerken...

            Heb wel altijd schrik dat het te onnatuurlijk wordt, omdat ik weet hoe het er uit zag, en alles dat er anders uit ziet, niet meer met de werkelijkheid strookt.
            Ik heb het dan wel over kleur uiteraard...

            Dit is ook wat ik vaak zie en ook opmerk dat er bij de "zware" bewerkers toch dikwijls uitschuivers in zitten (in mijn ogen he)...
            Kleuren die plots opduiken die heel vreemd ogen, ruis, reflecties die lichter zijn dan wolken... Zo'n dingen verklappen dat er iets niet klopt, en dat er gefoefeld is.

            Van de goeie foefelaars zie je niet dat er gefoefeld is, en dat is de kunst natuurlijk...

            Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
            Ik heb dit bereikt door middel van luminosity masks. (Hetgeen ik je in de auto ben willen beginnen uitleggen maar al snel opgegeven heb )

            Het beste dat ik kan doen is je doorverwijzen naar de website van Tony Kuypers. Daar heeft hij echt wel alles mooi uitgelegd. Een groot deel is gratis. Maar eens ik het gratis gedeelte verwerkt had was ik overtuigd van deze werkwijze. En heb ik me de volledige tutorial besteld. En eigenlijk nog geen seconde spijt van gehad.

            Het heeft (voor mij) wel wat doorzetting gevergd maar eens je ermee weg bent is het echt heerlijk om er mee te experimenteren.
            Last edited by Dama; 23 mei 2012, 20:07.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #21
              Re: Majestic Mount Cook

              Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
              Ik heb dit bereikt door middel van luminosity masks. (Hetgeen ik je in de auto ben willen beginnen uitleggen maar al snel opgegeven heb )

              Het beste dat ik kan doen is je doorverwijzen naar de website van Tony Kuypers. Daar heeft hij echt wel alles mooi uitgelegd. Een groot deel is gratis. Maar eens ik het gratis gedeelte verwerkt had was ik overtuigd van deze werkwijze. En heb ik me de volledige tutorial besteld. En eigenlijk nog geen seconde spijt van gehad.

              Het heeft (voor mij) wel wat doorzetting gevergd maar eens je ermee weg bent is het echt heerlijk om er mee te experimenteren.
              allen naar die site Trouwens het is Kuyper zonder "s" want anders kom je blij een plaatwerker terecht

              @Danny, vind je zwart/wit versie meer dan geslaagd hoor
              Maar...je bent voor mij op je best mét kleurtjes...En ik denk dat als je de luchtverstoring in de bergen (blauwzweem) kunt wegkrijgen, ik toch voor de kleurenversie zou gaan...
              facebook

              500px

              Comment


              • #22
                Re: Majestic Mount Cook

                Goeie ZW, maar kies toch voor kleur!
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                Comment


                • #23
                  Re: Majestic Mount Cook

                  Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                  Ik heb dit bereikt door middel van luminosity masks. (Hetgeen ik je in de auto ben willen beginnen uitleggen maar al snel opgegeven heb )
                  LOL
                  Het is inderdaad een heel begrijpelijke tutorial en ik gebruik sindsdien die luminosity masks bij zowat de helft van mijn foto's. Ik heb de uitbreiding nooit gekocht, misschien moet ik dat ook wel eens doen Dries? En heb je dan ook de Saturation Masks gekocht en geprobeerd? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar...
                  D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                  500px FaceBook

                  Comment


                  • #24
                    Re: Majestic Mount Cook

                    Als ik echt eerlijk moet zijn zie ik niet veel verschil tussen je update en die van Dries.
                    Mooi dat er een update komt maar ik ga toch voor de originele.
                    Ik hou dan ook meer van wat meer "diepte" contrasten.

                    Great shot anyway.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #25
                      Re: Majestic Mount Cook

                      ..BTW in kleur zoveel beter...
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #26
                        Pascal, het verschil is enkel in de voorgrond te zien. Meer detail en contrast.
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #27
                          Re: Majestic Mount Cook

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                          Pascal, het verschil is enkel in de voorgrond te zien. Meer detail en contrast.
                          Duidelijk, en dat leidt m.i. af van het hoofdonderwerp: Mt Cook.
                          Het maakt de linkerzijde van de foto ook wat te zwaar tov de rechterzijde (alles IMHO dus)
                          Voor mij dus de originele versie die ik vind.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Majestic Mount Cook

                            Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                            Duidelijk, en dat leidt m.i. af van het hoofdonderwerp: Mt Cook.
                            Het maakt de linkerzijde van de foto ook wat te zwaar tov de rechterzijde (alles IMHO dus)
                            Voor mij dus de originele versie die ik vind.
                            idem hier

                            Comment

                            Working...
                            X