Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foss a Siđu

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foss a Siđu

Thanks,

Ga over 2 weken naar noorwegen, en hoop daar ook zulke mooie waterval foto`s te maken. Had eigenlijk hier een sluitertijd van een 1/2 tot 1 sec verwacht.
    Had het zeker niet gezegd dat dit 6 sec was.
    Knap.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

Comment

lol ik was van plan om daar volgend jaar naar toe te gaan
      Die 6sec is eigenlijk niet echt een bewuste keuze...ik bedoel hiermee, de ND filter die ik heb is een ND106 waardoor je hier bij avondlicht meteen al in de range van seconden zit. Maar voor deze waterval bv zou 2sec of zo ook al voldoende zijn denk ik.
      facebook

500px

Comment

De compo is hier ook niet echt mijn ding. Wel een voorkeur voor de vierkante crop.
        In tegenstelling tot 1 van je vorige foto's, vind ik de sluitertijd hier wel perfect!
        Zelf had ik ook niet verwacht dat dit 6 sec. is... Ik dacht ook eerder aan 1 ŕ 2 seconden.

Edit: die nieuwe uitsnede (portrait) is veel beter! Mooi zo!
        Last edited by Nelita; 20 mei 2012, 14:10. Reden: Edit
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Het is zeker nog geen mayonaise !

Hoe verder je ervan af staat, hoe langer de tijd mag zijn.

Vind het de perfecte sluitertijd !
          Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
          lol ik was van plan om daar volgend jaar naar toe te gaan
          Die 6sec is eigenlijk niet echt een bewuste keuze...ik bedoel hiermee, de ND filter die ik heb is een ND106 waardoor je hier bij avondlicht meteen al in de range van seconden zit. Maar voor deze waterval bv zou 2sec of zo ook al voldoende zijn denk ik.
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
            Ja, vind hem toch veel sterker in vierkant, ook al zweer ik zelf bij 2/3 verhoudingen...
            Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
            hmm, voor mij doen beide compo's het minder.
            Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
            De compo is hier ook niet echt mijn ding. Wel een voorkeur voor de vierkante crop.
            Blijkbaar toch nog wat onenigheid over de compo... Omdat ik de discussie zelf wel interessant vind heb ik toch nog een 2e update geplaatst in 2/3 portrait formaat...
            facebook

500px

Comment

Die laatste update, dat is em voor mij !!!
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

Comment

De meeste watervallen vallen naar omlaag
                Ik vind de portrait beter omdat de hoogte de breedte overtreft. Bij sommige watervallen is dit anders en dan heb ik ze liever in landscape

Wat ik spijtig vind is dat de waterval in twee "geknipt" is maar wellicht had je geen beter standpunt. Dat is toch nabij Klaustur niet ? Ik kan er verder niet over meespreken omdat ik hem gemist ben (moest met alle geweld naar Laki) en ik ben hem nadien doodgewoon vergeten
                Ik ken hem dus alleen vanuit de verte en het is idd geen reus, door het ontbreken van enig referentiepunt lijkt de waterval veel imposanter. Slim gezien.
                De echt imponerende watervallen hebben dan wel behoefte aan een detail waarvan je de grootte kent, zodanig dat ze nog imponerender worden.

Ik vind hem zo goed als mogelijk, je kan moeilijk een telescopische kraan inhuren voor een betere compositie, niet

Paul

Comment

Die in portretstand vind ik de beste!
                  Groeten!

500px / Facebook

Comment

Ongelofelijk te zien hoe een crop een foto compleet kan veranderen.
                    De 1e 2 versie waren erg mooi, maar nu is het voor mij echt een knaller.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                      Die in portretstand vind ik de beste!
                      Yep vind ik ook.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik had de eerstre versie al eens gezien en wachtte op de crop om te reageren maar de 2e crop ondertussen doet het nu helemaal voor mij , knap
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

die 2de update
                          Mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

Comment

Mooi die portret update!
                            Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

@ allen, bedankt voor de reacties! Weer wat bijgeleerd

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              ...
                              Wat ik spijtig vind is dat de waterval in twee "geknipt" is maar wellicht had je geen beter standpunt. Dat is toch nabij Klaustur niet ? Ik kan er verder niet over meespreken omdat ik hem gemist ben (moest met alle geweld naar Laki) en ik ben hem nadien doodgewoon vergeten
                              Ik ken hem dus alleen vanuit de verte en het is idd geen reus, door het ontbreken van enig referentiepunt lijkt de waterval veel imposanter. Slim gezien.

...

Ik vind hem zo goed als mogelijk, je kan moeilijk een telescopische kraan inhuren voor een betere compositie, niet
                              klopt, is inderdaad nabij Kirkjubaejaklaustur. De waterval is idd niet groot, maar wel relatief hoog (schat zo'n 15m), maar enkel het onderste deel (waarvan de foto hier) is echt mooi. De bovenkant is gewoon 10m vrije val.
                              De onderkant is idd in 2 "geknipt" maar ik denk niet dat er direct een mogelijkheid was om wat hoger te gaan staan om in de waterval te kijken, maar heb er eerlijk gezegd ook niet echt naar gezocht...
                              facebook

500px

Comment

die laatste update is er echt op ,zeer knap in beeld gebracht prachtige locatie ook ,en idd de perfecte sluitertijd genomen ,heeeeeel knap werk

Comment

Working...
                                X