Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 minutes later at Browns Beach

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 30 minutes later at Browns Beach

hmm...voor mij wringt er iets in deze ; lijken 3 verschillende foto's in 1 , lucht, water en voorgrond .
    het lijkt of de voorgrond ingeflitst is waardoor het onnatuurlijk overkomt tov de rest vd foto .
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
      hmm...voor mij wringt er iets in deze ; lijken 3 verschillende foto's in 1 , lucht, water en voorgrond .
      het lijkt of de voorgrond ingeflitst is waardoor het onnatuurlijk overkomt tov de rest vd foto .
      Danny ik moet hier helaas ook meespringen op de kar.
      Ik weet en ik benadruk het nog eens dat jij als natuurlijk perfectionist altijd de natuurlijkheid zo waarheid getrouw wil brengen maar vind het in deze opname jammer niet terug...
      Te veel samen loop van omstandigheden.
      Lange sluitertinden zijn mooi maar een combinatie van de twee...tja je moet er voor zijn..
      Persoonlijk gedacht..niet meer of minder.
      Dat wil niet zeggen dat deze plaat in vele opzichten niet boven andere platen uit klimt.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Deze vind ik nu echt top hoor.
        Mooie vlakverdeling (het lijken grofweg allemaal driehoeken) en deze zachtere kleuren ten opzichte van uw vorige post kan ik wel beter smaken.

Comment

Prachtige foto maar bij mij komt hij wat onnatuurlijk over.
          Ondanks dat ben ik er toch nog jaloers op zulle Ik zou hem zelf willen gemaakt hebben.
          Mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

Comment

Bedankt voor de toffe en uiteenlopende reacties :-)
            Ook leuk de verschillende smaken over deze en de vorige post te zien.

Onnatuurlijk ? Dat moet ongeveer de meest natuurlijke foto zijn die sinds lange tijd genomen heb

Dit is 1 enkele opname, doordat er niet veel contrast in de foto zit.
            Er is achteraf niks aan gebeurd, enkel contrast en verzadiging een beetje opgetrokken.

Het onnatuurlijke komt wschl door de beweging in de wolken ?
            En vraag me nu niet waarom er links meer beweging dan rechts in zit.
            Heeft wschl met luchtsnelheden en vorm van de wolken te maken.

Pascal,
            Wat bedoel je met combinatie van de twee ?
            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            ...Lange sluitertinden zijn mooi maar een combinatie van de twee....
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
              Ben zot van lange sluitertijden dus voor mij een dikke vette YES
              zo voel ik het ook aan ,je bent er voor of ertegen ,ik ben er zeker voor ,superbeeld

Comment

Ik zou toch dat rode stipje aan de horizon verwijderen, dat viel me onmiddelijk op.
                Photography is a way to see the world in detail.
                Fotograaf op rust

Comment

De kleuren zijn fantastisch mooi, net als de compo
                  maar het verschil tussen voorgrond en achtergrond wringt een beetje bij mij
                  en met verschil bedoel ik de harde structuren van de voorgrond tegenover het zachte van het water en de lucht.
                  't Is een persoonlijke smaak uiteraard. 'k Heb het meer voor de vorige foto
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                    Bedankt voor de toffe en uiteenlopende reacties :-)
                    Ook leuk de verschillende smaken over deze en de vorige post te zien.

Onnatuurlijk ? Dat moet ongeveer de meest natuurlijke foto zijn die sinds lange tijd genomen heb

Dit is 1 enkele opname, doordat er niet veel contrast in de foto zit.
                    Er is achteraf niks aan gebeurd, enkel contrast en verzadiging een beetje opgetrokken.

Het onnatuurlijke komt wschl door de beweging in de wolken ?
                    En vraag me nu niet waarom er links meer beweging dan rechts in zit.
                    Heeft wschl met luchtsnelheden en vorm van de wolken te maken.

Pascal,
                    Wat bedoel je met combinatie van de twee ?
                    Danny,

Kurt heeft het zo een beetje verwoord.
                    De voorgrond is vlijmscherp en de lucht met bewegings effect komt een beetje raar over.
                    De afgescherpte horizon geeft precies het idee dat het echt om een perfecte blend gaat wat je uiteindelijk niet echt als natuurlijk kan verklaren.
                    Het idee is zeker perfect uitgevoerd.
                    begrijp me niet verkeerd he? Als er nu meer golven geweest waren waar er meer melk effect te zien was dan zou ik de balans beter kunnen plaatsen maar daarvoor stond hier de zee iets te stil ....Snap je wat ik bedoel?
                    Je bent er voor of tegen zei Patrick maar hier is geen sprake van bij mij.
                    Ik vind het een afgelikte plaat met zeker de perfecte belichting en kleuren maar de dynamiek wringt me een beetje..
                    Tja ik weet niet anders hoe het te verwoorden.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke
                      Danny,

Kurt heeft het zo een beetje verwoord.
                      De voorgrond is vlijmscherp en de lucht met bewegings effect komt een beetje raar over.
                      De afgescherpte horizon geeft precies het idee dat het echt om een perfecte blend gaat wat je uiteindelijk niet echt als natuurlijk kan verklaren.
                      Het idee is zeker perfect uitgevoerd.
                      begrijp me niet verkeerd he? Als er nu meer golven geweest waren waar er meer melk effect te zien was dan zou ik de balans beter kunnen plaatsen maar daarvoor stond hier de zee iets te stil ....Snap je wat ik bedoel?
                      Je bent er voor of tegen zei Patrick maar hier is geen sprake van bij mij.
                      Ik vind het een afgelikte plaat met zeker de perfecte belichting en kleuren maar de dynamiek wringt me een beetje..
                      Tja ik weet niet anders hoe het te verwoorden.
                      Merci voor de verduidelijking van jouw standpunt

De horizon is zo scherp afgelijnd door de lange sluitertijd. Het water en de wolken bewegen, dus zijn onscherp, de horizon is een vaste lijn die dus heel scherp afgelijnd is, nog meer in de verf gezet door de onscherpte van water en wolken.
                      Er is geen blend toegepast.
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Vind dit ook een prachtfoto om naar te kijken, hou wel van de bewegende wolken.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

Comment

Knap hoor...de beweging van de wolken...het strakke water en dan die voorgrond er nog bij...mooi!
                          Gr Pascale
                          Eerlijkheid duurt het langst!!
                          Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Working...
                          X