Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ochtend dauw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ochtend dauw

Dank je wel voor de vele reacties.

@Frakske: het was inderdaad lang geleden - hopelijk komen er nu weer met regelmaat foto's van mij hier voorbij

@pirke: als je deze in de woonkamer wilt, alles kan hoor.
    het effect is heel simpel: een kleine scherptediepte is voldoende. Door een lang brandpunt te gebruiken en f/2,8 zullen alle druppels buiten het scherptegebied als cikeltjes afgebeeld worden (mits het licht er mooi doorheen schijnt). Hoe groter het cirkeltje, hoe verder druppeltje van het scherptegebied verwijderd is (ofwel verderaf, ofwel dichterbij)
    Eigenlijk is dit hetzelfde principe als het afbeelden van lampen met stervorm (bij nachtfotografie) door een klein diafragma te kiezen - maar hier dus net andersom
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
      het was inderdaad lang geleden - hopelijk komen er nu weer met regelmaat foto's van mij hier voorbij
      ik kijk er naar uit
      je hebt mij door je foto vanmorgen toch ook weer tussen de madeliefjes gekregen
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

simpel en mooi
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
          Dank je wel voor de vele reacties.

@pirke: als je deze in de woonkamer wilt, alles kan hoor.
          het effect is heel simpel: een kleine scherptediepte is voldoende. Door een lang brandpunt te gebruiken en f/2,8 zullen alle druppels buiten het scherptegebied als cikeltjes afgebeeld worden (mits het licht er mooi doorheen schijnt). Hoe groter het cirkeltje, hoe verder druppeltje van het scherptegebied verwijderd is (ofwel verderaf, ofwel dichterbij)
          Eigenlijk is dit hetzelfde principe als het afbeelden van lampen met stervorm (bij nachtfotografie) door een klein diafragma te kiezen - maar hier dus net andersom
          De woonkamerfoto leg ik toch even voor aan de vrouw des huizes!!

bedankt voor de uitleg. Het heeft me aangezet toch een eigen poging (lag daarnet op mijn buik in de tuin, met de sproeier in de hand ). Echter zonder even schitterende resultaten. Maar ik blijf proberen!!
          ::| Verbeelding |::

Comment

Frisse glas helder geheel...
            Mooi.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Fris glas helder... mooi omschreven: mijn dank

@pirke: tuin, sproeier... lekker creatief bezig. Ik denk dat er niets boven een kille nacht en echte dauw gaat waar de eerste zonnestralen van de ochtend in glinsteren als diamanten.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

Comment

Een parel van een foto van een hele boel natuurlijke pareltjes.
                Geniet van foto's maken

Comment

Working...
                X