Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op deze campsite.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Op deze campsite.....

Ik vind het wel ne knappe foto...de kleuren zijn prachtig...ook de reflectie en die tentjes mogen erbij...waarom niet.
    Maar ik heb toch wat problemen met het lichte gedeelte boven die berg re...maar dat zal dan waarschijnlijk door je polarisatiefilter zijn....
    Ik had er al vroeger over willen schrijven maar durfde het niet...bang om hier een foutieve reactie te geven...
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Ik denk er sterk aan deze zomer Schotland eens te bezoeken. Als ik dit allemaal zie !
      Heerlijke kleuren !
      En die tentjes ? Bwaaah, ze horen er wel een beetje bij... Ik zou er in elk geval niet vies van zijn !

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
      Maar ik heb toch wat problemen met het lichte gedeelte boven die berg re...maar dat zal dan waarschijnlijk door je polarisatiefilter zijn....
      Ik had er al vroeger over willen schrijven maar durfde het niet...bang om hier een foutieve reactie te geven...
      Gr Pascale
      Hmmm, ik volg - nieuwsgierig.
      Dit kan toch niet door de polafilter komen ? Dan zou die heldere vlek toch doorlopen tot boven ? En bij Rupselkopke kan ik me moeilijk voorstellen dat het een "ontwikkelfoutje" is... Maar, wat is het dan wel... ?
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Ik denk er sterk aan deze zomer Schotland eens te bezoeken. Als ik dit allemaal zie !
        Heerlijke kleuren !
        En die tentjes ? Bwaaah, ze horen er wel een beetje bij... Ik zou er in elk geval niet vies van zijn !

Hmmm, ik volg - nieuwsgierig.
        Dit kan toch niet door de polafilter komen ? Dan zou die heldere vlek toch doorlopen tot boven ? En bij Rupselkopke kan ik me moeilijk voorstellen dat het een "ontwikkelfoutje" is... Maar, wat is het dan wel... ?
        Greetz, Kariboe
        Het is ook slechts één opname....voor de blekere rand boven de bergrug heb ik ook geen verklaring. Bedankt voor je reactie.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

skuuntjen
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenaerts Bekijk bericht
            Eerst en vooral vind ik deze een hele mooie mooie achtergrond en mooie voorgrond -1 tentje. ik moet inderdaad zeggen dat de foto beter zou uitkomen met enkel het klein tentje zodat het afgelegen en verlaten gevoel meer weergegeven wordt.

In Schotland mag je overal je tentje opzetten en wildkamperen. Dat was één van de eerste dingen die ze veranderden toen ze hun eigen grondwet kregen.

greets,

Jeroen
            Aha, op deze info wacht ik al een hele tijd. Ik dacht daar ook zo over tot ik een aantal jaren geleden het erover had met een Engelsman. Ik vroeg hem als hij wist als je in Engeland vrij mocht kamperen waarbij ik erop liet volgen : ik weet dat het mag in Schotland maar van Engeland weet ik het niet.
            Tot mijn grote verbazing reageerde hij : van Engeland weet ik het het niet maar ik ben zeker dat het in Schotland niet mag. Grote gebieden in Schotland zijn privé bezit van een beperkt aantal particulieren en in principe moet je daar toestemming voor vragen.

Maar dit is goed nieuws.
            Ik ben zodanig verslaafd aan het principe dat ze me met geen stokken meer op een camping krijgen, ook niet op mijn (sinds gisteren) gevorderde leeftijd van 55

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht

On Topic... een schitterende foto die mij heel veel zin doet krijgen om zo snel mogelijk nog eens naar Schotland te trekken
              ...maar eerst Noorwegen binnen vier weken
              Potverdorie Kurt, je maakt dezelfde fout die ik destijds ook gemaakt heb. Je moet de landen in het Noorden in een bepaalde volgorde bezoeken.
              Je loopt het gevaar dat je na het spectaculaire Noorwegen heel veel delen van Schotland "gewoontjes" zal vinden.

Oei, nu lees ik pas "nog eens naar Schotland". Ik neem mijn woorden terug.
              Maar maak in Noorwegen niet de fout om heelder dagen in een auto te zitten en kms te verslinden. Voor de eerste keer zou ik me op 4 weken beperken tot de breedteligging van laat ons zeggen Andalsnes, je zult al ruim je pluk hebben daaraan. Als je hints nodig hebt, pm me maar, ik ben zeer goed vertrouwd met het land maar niet boven Senja, dat is me op 4 weken ver genoeg per auto. Hoewel het record staat op naam van een of ander iemand op Dilbeek die me op reismarkt kwam vertellen dat hij op 12 dagen weg en weer naar de noordkaap wilde. Hij kwam me vragen wat hij moest bezoeken.
              Een collega van me is heel fier dat hij erin geslaagd is om op 3 weken tot Kirkenes te rijden en terug, doe me eens een lol en zet eens een passer Brussel-Kirkenes en maak dan eens een cirkel. Je zal schrikken waar je uitkomt.
              Een van onze tenten is knalgeel, de andere andere oranje, de derde groen. Je zal merken dat je een foto een interessant cachet kan geven door één licht gekleurde tent ver in een desolaat landschap kan zetten om de desolaatheid te accentueren. Als je geen ijkpunten hebt is de wijdsheid soms moeilijk te vatten voor wie er niet geweest is.
              Een cruiseschip in een fjord kan soms interessanter zijn dan storend. Als je zo een van de oceaanreuzen in een piepklein haventje vlak aan de kade ziet liggen dan snap je pas wat voor een afgrond een fjord is moest je hem kunnen leegpompen.

't Amusement

Comment

Heel erg knappe plaat. Had het niet geraden dat dit met een polarisatie was.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

Comment

Working...