Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Pascale doe mij je andere reeksen maar. Ik vind deze ook weer minder boeiend. Puur persoonlijk dan..
ik volg hier , niet te vergelijken met wat ik eerder van jou gezien heb ....terug naar de mist en pier of ff een rustpauze nemen (ga ik ook doen , volgende week nog een paar foto's en dan ff wegblijven en nieuwe inspiratie opdoen )
Tja...soms geraakt mijn inspiratie op...en dan probeer ik eens iets anders..is echt niet gemakkelijk om elke keer opnieuw iets nieuws te fotograferen...maar ik zal mijn best doen!
Bedankt voor jullie eerlijke mening!!
Gr Pascale
Tja...soms geraakt mijn inspiratie op...en dan probeer ik eens iets anders..is echt niet gemakkelijk om elke keer opnieuw iets nieuws te fotograferen...maar ik zal mijn best doen!
Bedankt voor jullie eerlijke mening!!
Gr Pascale
Voor mij moet het zeker niet altijd met uw bekende elementen zijn hoor .
Inderdaad, eens iets nieuw mag zeker, waarom ook niet.
Pascale, de zee heeft ook op mij een aantrekkingskracht. En als je met je neus erop woont (net zoals ik) is het heel verleidelijk om ze meer dan eens vast te leggen.
Zo zie je ook bij verschillende andere BD'ers waar je de onderwerpen uit hun buurt verschillende keren wel ziet terugkomen.
Zo'n foto's worden door de mensen in kwestie en door de anderen verschillend bekeken. De ene hebben er een (emotionelere) band mee, de anderen niet. Zo zal het -tig maal fotograferen van hetzelfde onderwerp hen nooit vervelen. Als je dat dan als fotograaf doet, vind ik het telkenmale een uitdaging om het anders weer te geven, om er attractieve elementen aan toe te voegen.
Je hebt al veel foto's van de zee hier weergegeven en ik vind het wel knap dat je er telkens een draai aan geeft, dat je de uitdaging daarin op zoekt. De ene keer ook al meer geslaagd dan de andere keer. De reacties op de kritieken die je krijgt sieren je ook. Dat mag ook al eens gezegd worden. Er zijn er zo rap in hun gat gebeten
Voor mezelf ben ik van het principe dat ik niet zo graag meer dan eens hetzelfde fotografeer. Ik weet ook dat we niet allemaal de mogelijkheden hebben om op veel verschillende mooie plaatsen terecht te komen, maar heb toch al ontdekt dat je in een straal van 50km veel verschillende landschappen kunt tegenkomen. En die puur ik graag allemaal uit. Jammergenoeg heb ik er, naar mijn zin en mogelijkheden, veel te weinig tijd voor. Moet al een dag verlof nemen om er te geraken.
Soit, Pascale. Je merkt zeer zeker dat je je geliefkoosd onderwerp aan verschillende gedaantes onderwerpt. Ik zou zeggen: "Keep searching for the Perfect Picture" en neem ondertussen maar veel mooie foto's
.... als jij zulke mooie foto's blijft produceren dan ga ik is overwegen om naar je zeetje te verhuizen
zou ik niet doen hoor.
als je er eenmaal woont gaat de interesse ook achteruit.
gewoon af en toe eens ergens heen gaan waar je niet vaak komt is veel beter.
gewenning wordt snel armoe.
grt,bouk.
Daar heeft Bouk misschien ook wel gelijk in maar jij bent nog lang niet aan die grens Pascale , blijf ons dus maar van je leuke beelden posten zodat we kunnen mee genieten
Groetjes
Luc
Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150
Comment