Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Kurt ik mis hier echt toch een paar kleurtjes extra.
Ik vind het namelijk te groen,blauw uitzien....
De compo vind ik wel goed.
Ik denk dat je de sfeer van je andere foto's hier een beetje mist want je balans van de blend van lucht en voorgrond klopt volgens mij niet helemaal....Of ben ik daar fout in?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Hier ook zijn de kleuren OK. Wat wel een beetje raar aandoet is dat de paaltjes aan de voorzijde/schaduwkant meer oplichten dan het gras dat ietwat donker is terwijl de prikkeldraad turquoise oplicht. De onderste helft van het beeld is een stukje surrealistischer dan de bovenste helft.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Ik denk dat je de sfeer van je andere foto's hier een beetje mist want je balans van de blend van lucht en voorgrond klopt volgens mij niet helemaal....Of ben ik daar fout in?
'k Denk dat het gevoel dat het niet klopt komt doordat er vier stops verschil zitten tussen de langste en de kortste belichting, dus drie opnames met telkens twee stops verschil. Misschien is dat wat teveel om met drie opnames een natuurlijk beeld te krijgen.
Meestal werk ik met 1 stop verschil tussen de drie opnames als ik blend
Zoals te zien is is het pal tegenlicht geschoten met de voorgrond in de schaduw, waarschijnlijk gaat daardoor de sfeer wat verloren... 't was een poging waard
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
't is een heel mooie hoor! Knap het hoge contrast overwonnen en de update oogt nog beter. Maar wat mij direct opviel is de vlakheid van de wolken uiterst links en uiterst rechts. Misschien die nog wat meer 'pimpen'?
'k Denk dat het gevoel dat het niet klopt komt doordat er vier stops verschil zitten tussen de langste en de kortste belichting, dus drie opnames met telkens twee stops verschil. Misschien is dat wat teveel om met drie opnames een natuurlijk beeld te krijgen.
Meestal werk ik met 1 stop verschil tussen de drie opnames als ik blend
Zoals te zien is is het pal tegenlicht geschoten met de voorgrond in de schaduw, waarschijnlijk gaat daardoor de sfeer wat verloren... 't was een poging waard
Waqt me vooral opviel Kurt is dat het midden plan ogenschijnlijk lichter leek wat er op kon wijzen dat je drie opnames geblend had en daarom dat die opname me wat onrealistisch overkwam...
Update dat tikkeltje meer.
Denk toch dat een blend van 2 opnames genoeg is.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment