Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
die sluitertijd maakt hem zo mooi zacht. ik vind dit een hele mooie, vooral die laagjes geven veel rust.
Mag ik vragen hoe lang de sluitertijd juist was want ik vind geen exif.
Precies een afgewassen Duitse vlag...
Ik vind het een mindere compo eerlijk gezegd door die lagen..
En dat vooral door de bovenste laag.
Ieder zijn meug zou ik zeggen maar voor mij niet 1 van je sterkste.
Persoonlijke keuze.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
ha ha , deze keer komen ze niet over land
kan me ook niet zo direct bekoren en de onscherpte vh schip stoort toch wel een beetje in tegenstelling tot die onscherpe jongen op de pier die ik nog altijd super vind .
Mooi plaatje, ik vind de kleuren en de sfeer erg fijn! De kracht zit hem uiteindelijk in de eenvoud, dat heb je goed gezien.
Voor mij wringt de plaatsing van de boot in het beeld echter een beetje. Ik zou hem liever zien op ongeveer éénderde van de foto, maar dan gezien vanaf rechts. Ik denk dat het komt doordat de meeste mensen (zonder het bewust te doen) links boven beginnen te kijken in een foto, en vervolgens schuin door de foto naar de overkant gaan totdat ze bij bijv. een onderwerp blijven hangen. De boot in jou foto kom je op die manier al heel snel tegen, waardoor de rest van de foto als het ware overbodig is. Plaats je de boot meer naar rechts, dan kan de blik van de kijker eerst een heel stuk foto bekijken, voordat het oog bij de boot blijft hangen. Onbewust wordt daardoor de "lege" ruimte in de foto een stuk interessanter. Enfin, da's mijn theorie...
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Ik vind het een mindere compo eerlijk gezegd door die lagen..
En dat vooral door de bovenste laag.
Ieder zijn meug zou ik zeggen maar voor mij niet 1 van je sterkste.
Persoonlijke keuze.
Tja...gelukkig dat smaken verschillen hé
Ik vond het juist wel mooi met die laagjes.
Mooi plaatje, ik vind de kleuren en de sfeer erg fijn! De kracht zit hem uiteindelijk in de eenvoud, dat heb je goed gezien.
Voor mij wringt de plaatsing van de boot in het beeld echter een beetje. Ik zou hem liever zien op ongeveer éénderde van de foto, maar dan gezien vanaf rechts. Ik denk dat het komt doordat de meeste mensen (zonder het bewust te doen) links boven beginnen te kijken in een foto, en vervolgens schuin door de foto naar de overkant gaan totdat ze bij bijv. een onderwerp blijven hangen. De boot in jou foto kom je op die manier al heel snel tegen, waardoor de rest van de foto als het ware overbodig is. Plaats je de boot meer naar rechts, dan kan de blik van de kijker eerst een heel stuk foto bekijken, voordat het oog bij de boot blijft hangen. Onbewust wordt daardoor de "lege" ruimte in de foto een stuk interessanter. Enfin, da's mijn theorie...
Heb de foto eens horizontaal gespiegeld om gewoon te zien wat nu beter oogt....ik vind persoonlijk de originele de beste...de boot kom ik idd wel heel snel tegen...je kan er niet naast kijken....en éénmaal dat je die goed bekeken hebt dwalen je ogen heel rustig naar de rest van de foto...zo kan je het ook zien...allé...zo zie ik het....maar...jij kan ook gelijk hebben hoor!!
Bedankt voor de goede uitleg...zal er toch eens aan denken de volgende keer!
Bedankt iedereen om te kijken en te reageren!
Gr Pascale
Comment