Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rond de Sluis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rond de Sluis

Oorspronkelijk geplaatst door Creativo Bekijk bericht
    Eddy , jij heht groot gelijk ,dit is muggenziften wat men doet !
    OK....dan zeg ik niets meer...en toch vind ik dit belangrijk in een foto
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Die oogt inderdaad wel veel beter, en vooral "recht".

Een moeilijke omdat er geen referentiepunt is, maar ik beaam dat de originele foto toch wat scheef staat.

Ennuh muggeziften is dit niet hoor. Dit is kritisch zijn, en anderen helpen zodat de foto's er beter op worden.

Als je van jezelf denkt dat je perfect bent, en geen kritiek (terechte, opbouwende kritiek) kan verdragen post je hier beter niks... (Enne Eddy, ik heb het niet op jou he !).

Daarvoor dient Showcase nu eenmaal... Niet om te kicken op wows en waws...

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
      Allé....ik heb je foto bewerkt...de horizon recht gezet....wat denk je?
      Oogt het niet beter?

Als je liever hebt dat ik je foto verwijder of achter een link plaats..je zegt het maar hé!
      Gr Pascale
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Die oogt inderdaad wel veel beter, en vooral "recht".

Een moeilijke omdat er geen referentiepunt is, maar ik beaam dat de originele foto toch wat scheef staat.

Ennuh muggeziften is dit niet hoor. Dit is kritisch zijn, en anderen helpen zodat de foto's er beter op worden.

Als je van jezelf denkt dat je perfect bent, en geen kritiek (terechte, opbouwende kritiek) kan verdragen post je hier beter niks... (Enne Eddy, ik heb het niet op jou he !).

Daarvoor dient Showcase nu eenmaal... Niet om te kicken op wows en waws...
        + 1
        Er wordt niemand geviseerd, we proberen van elkaar te leren, dat is het doel van BD.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

van het origineel, hoef je alleen de boel links wat naar beneden te trekken en tis goed.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
            Allé....ik heb je foto bewerkt...de horizon recht gezet....wat denk je?
            Oogt het niet beter?
            Als je liever hebt dat ik je foto verwijder of achter een link plaats..je zegt het maar hé!
            Gr Pascale
            mag zeker blijven staan pascale, bedankt alleszins
            mvg
            Last edited by Red Falcon; 5 april 2012, 23:17.
            nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              + 1
              Er wordt niemand geviseerd, we proberen van elkaar te leren, dat is het doel van BD.

Grtz, RF
              Alleszins nog bedankt om me vrij te pleiten van muggezifterij!
              Canon / Ubuntu / MacOSX / GIMP

Comment

Hehe Eddy, je hebt wel geen mazzel dat de discussie net in jouw draadje losbarst natuurlijk (hoe waardevol ik de discussie op zich vind)
                On topic: ik vind ook dat er een beetje magenta zweem over hangt die de lucht wel mooi maakt maar ook je bruintinten wat paarsig maken.
                D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                500px FaceBook

Comment

foto werd gemaakt met waterpas dus naar mijn mening moet hij wel horizontaal staan (voor zover de waterpas correct is natuurlijk...)...
                  aan allen bedankt voor de reacties

en oh ja heb de foto op verschillende schermen bekeken (pc, mac, ipad) en ik moet zeggen dat ik een aantal keren geschrokken ben van het resultaat... dus ik denk dat dergelijke fotos ook voor het beoordelen zeer afhankelijk zijn van het scherm waarop men kijkt (gecalibreerd of niet)
                  nikon coolpix s9100

Comment

Eddy, je hebt een punt wat die calibratie betreft. Een foto kan je maar juist bewerken én beoordelen op een gecalibreerd scherm.

Ik gebruik ook een waterpas, maar heb soms ook de indruk dat de foto soms scheef staat. Het is die indruk die telt en mij dan ook doet kiezen om de foto "voor het oog" recht te zetten.

Ik gebruik lifeview (met grid) vaak om pas te zetten.
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Eddy, je hebt een punt wat die calibratie betreft. Een foto kan je maar juist bewerken én beoordelen op een gecalibreerd scherm.

Ik gebruik ook een waterpas, maar heb soms ook de indruk dat de foto soms scheef staat. Het is die indruk die telt en mij dan ook doet kiezen om de foto "voor het oog" recht te zetten.

Ik gebruik lifeview (met grid) vaak om pas te zetten.
                      Heb dezelfde ervaringen wat betreft calibratie en het gebruik van een waterpas.

Foto is naar mijn smaak nogal rood, ook op een gecalibreerd scherm. Dit is een kwestie van smaak en ik respecteer de keuze die de TS maakt. Vooral omdat het gebruik van sterke kleuren één van zijn stijlkenmerken is. De compositie is zoals steeds mooi uitgebalanceerd.
                      Geniet van foto's maken

Comment

[QUOTE=chris;3497354]
                        Foto is naar mijn smaak nogal rood, ook op een gecalibreerd scherm./QUOTE]
                        Dat was inderdaad wat ik had moeten schrijven...
                        Ik respecteer ook de keuze hoor, net zoals andere andere keuzes die iedere fotograaf hier maakt hoor, ik geef alleen mijn eerlijke en persoonlijke mening over die keuzes. Ik hoop dat het niet anders over kwam?
                        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                        500px FaceBook

Comment

Een stuk teveel middentonen in deze foto. Wat minder fill, ietske meer schaduwen.
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                          X