Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[nightscape] Zeebrugge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [nightscape] Zeebrugge

.

1 uur en 3 minuten na zonsondergang
    Maan : eerste kwartier
    Temperatuur : 3° C
    ISO 800, 30 sec. f/7.1
    Filter : Lee 0.6 ND hard grad
    Loc. : Nieuwvliet-Bad
    Zeebrugge

Ik wist dat 1 op de 7 golven iets verder komt...
    Ik wist ook dat 1 op de 7x7 golven nog iets verder komt...
    Ik wist niet dat 1 op de 7x7x7 golven uitzonderlijk ver komt !!!
    Ijskoude douche met natte broek en schoenen tot gevolg, rillend van de koude...
    Gelukkig een stevig statief en de goedgevulde rugzak op de rug.
    Een mens zou voor minder dit beeld onthouden...
    Greetz, Kariboe
    Last edited by Kariboe; 3 april 2012, 00:18.
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Re: [nightscape] Zeebrugge

LOL !!!

Heel knap beeld ! Veel blauw bovenaan, maar de sterren maken het meer dan goed

De lucht vertoont wel vrij ruis, of zijn het artefacten door compressie ? Er zit een zekere structuur in...
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Ik denk dat het artefacten zijn...jammer want nu kan ik geen juiste beoordeling geven aan je foto!
      Amai...ne natte broek en schoenen aan overgehouden...tja...als je aan zee fotografeert zou je dat toch moeten weten dat dit kan gebeuren
      Je foto...heel mooi die bewegende wolken....de sterren en het licht in de verte...mis idd scherpte maar dat is door die artefacten waarschijnlijk!
      Gr Pascale
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Koen...das een knappe foto hoor. 1 van de betere die ik gezien heb de laatste weken!
        Tja ik vind van wel.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik vind het ook een heel knappe . De ruis maakt het plaatje iets minder 'crisp' maar even door noise ninja trekken...
          D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
          500px FaceBook

Comment

amaai, een hele knappe plaat!! Die sterretjes in die donkerblauwe lucht maken het inderdaad af!
            facebook

500px

Comment

Buiten in de kouwde, overal die donkerte, rillingen snijden door je heen en water voorbij je teen. De moeit om dit te trotseren met een zeer mooi eindresultaat.

Een blauwe prachtplaat hé en je hebt ook de Lee filters in bezit.
              Mijn Webstek

Comment

Knap
                www.petervdg.net/Portfolio

Comment

prachtige plaat Koen ,
                  ik denk van dit in de komende tijd ook eens te gaan proberen ,zal wel de golfjes tellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                    De lucht vertoont wel vrij ruis, of zijn het artefacten door compressie ? Er zit een zekere structuur in...
                    Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                    Ik denk dat het artefacten zijn...jammer want nu kan ik geen juiste beoordeling geven aan je foto!
                    Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                    De ruis maakt het plaatje iets minder 'crisp' maar even door noise ninja trekken...
                    Ruis ? Artefacten ? Jeetje, ik ben speciaal m'n leesbril gaan halen en ben met m'n neus op het scherm gaan speuren. Ik heb het bestand nog eens geopend in PS en op 200 en 400% bekeken... Maar ik zie het niet.
                    Opgelet, 't is niet dat ik jullie niet geloof - integendeel - jullie zijn niet de minste fotografen en als jullie het allebei zien, dan ga ik het niet tegenspreken ! Maar... kunnen jullie iets precieser zijn ???

Oorspronkelijk geplaatst door sharpball Bekijk bericht
                    Buiten in de kouwde, overal die donkerte, rillingen snijden door je heen en water voorbij je teen. De moeit om dit te trotseren met een zeer mooi eindresultaat.
                    Een blauwe prachtplaat hé en je hebt ook de Lee filters in bezit.
                    Amaaai Domi, je wordt lyrisch !!!
                    En yep, die Lee-filters, daar ga ik nog plezier aan hebben. Besteld in Engeland en op 'n weekje in mijn bezit... Wel reteduur die dingen !

Bedankt iedereen voor de comments !
                    Greetz, Kariboe

P.S. Als er nog zijn die 'artefacten' in het blauw zien, dan graag reactie. Ik neem (en plan nog) regelmatig dergelijke beelden, dus dit wil ik echt vermijden...
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht

En yep, die Lee-filters, daar ga ik nog plezier aan hebben. Besteld in Engeland en op 'n weekje in mijn bezit... Wel reteduur die dingen !

Bedankt iedereen voor de comments !
                      Amai op een week tijd?
                      Stuur me dat adres eens.
                      Ik heb mijn bestelling bij konijn geannuleerd na 7 weken..En ze wisten ook niet goed welke termijn erop te plakken..3 maand of 6 of een jaar...Ja daaaaaag///
                      Gecanceld.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hoi

Vind 'k heel mooie prent hoor!

Mag ik je wel es vragen waarom je op zo'n hoge iso werkt?
                        Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Amai op een week tijd?
                          Stuur me dat adres eens.
                          Ik heb mijn bestelling bij konijn geannuleerd na 7 weken..En ze wisten ook niet goed welke termijn erop te plakken..3 maand of 6 of een jaar...Ja daaaaaag///
                          Gecanceld.
                          De Foundation Kit en de DSLR-kit zijn er nog op stock !

Ook dit draadje handelt hierover :
                          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Groetjes Spikke en veel succes bij de bestelling !

Comment

Vooral in de onderste helft van de lucht zie ik precies een raster, het lijkt wel moiré.

Ik heb de foto eens extreem verscherpt om aan te tonen wat ik zie (ik zag dit wel zonder die verscherping).

http://i744.photobucket.com/albums/x...D/mo5eidwv.jpg

Zie je het nu ?

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                            ... Maar... kunnen jullie iets precieser zijn ???
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              Vooral in de onderste helft van de lucht zie ik precies een raster, het lijkt wel moiré.

Ik heb de foto eens extreem verscherpt om aan te tonen wat ik zie (ik zag dit wel zonder die verscherping).

Zie je het nu ?
                              Jeetje, ja ik zie het, what the hell is this ???
                              Jij (en Tantine) hebben wel erg scherpe ogen hoor...
                              Dit moet ik onderzoeken, da's verdomd niet normaal... Het is wel mijn eerste foto die uit LR4 komt ! Misschien is daar iets fout gelopen ? Want voor de rest heb ik toch mijn normale procedure gevolgd. Vreemd...
                              Enfin, erg bedankt voor het eerlijke melden !
                              Greetz, Kariboe

Comment

Working...
                              X