Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Plas

    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
    .... Pascal...
    Ik zwijg al..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #17
      Re: Plas

      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
      Neem het niet verkeerd en zeker niet persoonlijk op. Je moet weten van wie het komt ;-)
      Ik ben nl heel open en rechtuit, en probeer op elke foto eerlijke commentaar te geven.
      Ik ga geen foto overslaan omdat ik hem niks vind en niet durf zeggen dat ik het niks vind. Ik ga ook niet zeggen dat hij mooi is als ik hem niks vind...

      No harm feelings
      neem je niets kwalijk hoor , zo'n persoon ben ik helemaal niet (cfr mijn nickname ) .
      ik wou gewoon weten wat men vond vh "landschap" omdat ik die stijl nog nooit eerder gedaan had en wat wou bijleren (wat ondertussen ook gebeurd is) .

      maar als ik zelf foto's ga beoordelen , probeer ik me te herinneren wat de fotograaf al eerder gepost heeft en dan denk ik soms ...hmm..nee ..deze keer vind ik er niet zoveel aan in vergelijking met je andere werk .
      ik ga ook niet alles goed vinden omdat het nu eenmaal een gevestigde naam is op het forum en x-aantal HoF foto's heeft verzameld (wat uiteraard geen referentie is voor steeds perfecte foto's in de toekomst ; btw , heb er ook eentje die werd opgenomen ) .

      So...no hard feelings van mijn kant en steeds ontvankelijk voor commentaar
      Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

      http://shantiguru.1x.com

      Comment


      • #18
        Re: Plas

        Technisch een goede opname, maar zowel het onderwerp als de compo brengen weinig interessants/spannends om naar te kijken. Zeker in een foto waar de horizon ontbreekt en minder diepte onstaat moet je al een heel sterke compo hebben of een aandachttrekker op de voorgrond imho....
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

        Comment


        • #19
          Re: Plas

          Voor mij ook maar een gewone foto...maar wat de scherpte en kleuren betreft OK.
          Comp. ...kon je waarschijnlijk op een ander manier gefotografeerd hebben...wat dichter bij het water...met meer detail of zo, van het zand of de reflectie...ik zeg zomaar iets.

          Wat de reacties bij beoordeling betreft....wordt door weinig mensen bekeken...ikzelf ook bitter weinig...geef ik gerust toe..jammer eigenlijk..want juist zij die hun foto's daar plaatsen kunnen onze hulp gebruiken. Voor mij zou fotobeoordeling niet moeten bestaan...maar zullen wij dan op de minder goede foto's reageren????

          In het begin is het niet gemakkelijk om landschappen te fotograferen...de felle lucht...de schaduw en zonpartijen...de comp...de sfeer...de spanning....is allemaal heel belangrijk....probeer veel te kijken naar landschappen hier op het forum en probeer het eens uit.

          Gr Pascale
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #20
            Re: Plas

            Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
            Voor mij ook maar een gewone foto...maar wat de scherpte en kleuren betreft OK.
            Comp. ...kon je waarschijnlijk op een ander manier gefotografeerd hebben...wat dichter bij het water...met meer detail of zo, van het zand of de reflectie...ik zeg zomaar iets

            Gr Pascale
            dank , hier heb ik iets aan .
            dit was een experiment , niet te vergelijken met mijn vorige posts (a room with a misty view , after the rain , ghost city , framed.. ed )
            Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

            http://shantiguru.1x.com

            Comment


            • #21
              Re: Plas

              Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
              Wat de reacties bij beoordeling betreft....wordt door weinig mensen bekeken...ikzelf ook bitter weinig...geef ik gerust toe..jammer eigenlijk..want juist zij die hun foto's daar plaatsen kunnen onze hulp gebruiken.
              Helaas wordt "Beoordeling" veel te weinig bekeken door de "betere fotografen", laat staan dat er tips gegeven worden.

              Voor mij zou fotobeoordeling niet moeten bestaan...maar zullen wij dan op de minder goede foto's reageren????
              "Beoordeling" moet je zien als een tussenstap van "Beginners" en "Showcase".

              In het begin is het niet gemakkelijk om landschappen te fotograferen...de felle lucht...de schaduw en zonpartijen...de comp...de sfeer...de spanning....is allemaal heel belangrijk....probeer veel te kijken naar landschappen hier op het forum en probeer het eens uit.

              Gr Pascale
              Dit zijn al heel belangrijke tips die Pascale aanhaalt.

              OT: Een lager standpunt had ook al een totaal ander beeld gegeven.

              Grtz, RF

              @ PaulM: iedereen heeft het recht zijn mening te geven, u dus ook.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X