Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
De lucht heeft erg mooie diepe kleuren! Mooi ook hoe de voorgrond nog wat detaillering heeft, en niet geheel zwart is. Aan de andere kant jammer wel dat de voorgrond niet net iets interessanter is, het is redelijk één groot vlak zonder dat er iets uitspringt. Een mooi strand met verschillende structuren en stenen ed. bijvoorbeeld is in zo'n geval mooier om te laten zien.
Wat ook jammer is, is dat de foto veel ruis bevat. Daarnaast zijn er bij de bergen in de verte lichte randen zichtbaar rond op de grens naar de lucht, wat ook wat slordig oogt.
Mooi moment , dat wel, maar iets te ver met de schuivertjes.
Nog teveel ruis en teveel naverscherping.
Qua compo helpt een duidelijk onderwerp op de voorgrond.
Nu moet ik goed kijken wat exact de voorgrond is. gras en water denk ik.
Ga hier ook wat strenger zijn.
Foto bezit absoluut potentie, maar mag iets minder met de schuivers, en de 3 grote sensorvlekken ook even wegpoetsen.
volg helemaal ,en er zitten heel wat meer sensorvlekken op ,ik denk dat de ruis en witte lijnen ,ook het moeilijk kijken op de voorgrond ,allemaal komt door oververscherping
volg helemaal ,en er zitten heel wat meer sensorvlekken op ,ik denk dat de ruis en witte lijnen ,ook het moeilijk kijken op de voorgrond ,allemaal komt door oververscherping
De comp vind ik hier goed...maar de kleuren niet...zeker niet het rood onder de horizon. De rest is al gezegd wat de verscherping en sensorvlekjes betreft.
Zou die nog eens proberen te bewerken.
Gr Pascale
Comment