Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhotoBekijk bericht
Mooi dreigend beeld, goede compositie, maar ik denk dat deze véél krachtiger zou overkomen in kleur.
Grt, Ingrid.
Bedankt. Eerlijkshalve moet ik bekennen dat ik niet echt goed ben in zw/w omzettingen (of ik kan niet zo goed inschatten wanneer een foto geschikt zou zijn voor een zw/w omzetting), maar hier had ik geen keuze. Na de witbalans gecorrigeerd te hebben was de foto zo goed als zwart/wit, buiten een klein stukje lucht links dat ik dan maar gedesatureerd heb.
hoewel het verschil klein is, toch een lichte voorkeur voor de update die ik wel knap vind Goeie compo, mooi tegenlicht dat de sneeuw doet glinsteren...Mooi!
Update is inderdaad beter. Mooie lucht heb je daar zeg!
Vraagje: hoe heb je de omzetting naar zw/w gedaan? Er zit namelijk nog kleur (blauw) in het stukje doorbrekende lucht midden-links :-)
Vraagje: hoe heb je de omzetting naar zw/w gedaan? Er zit namelijk nog kleur (blauw) in het stukje doorbrekende lucht midden-links :-)
Codon, ik heb een (niet-complete) desaturatie toegepast. Vandaar het stukje blauw dat voor de aandachtige kijker overbleef . De originele foto was redelijk monochromatisch blauw, waardoor het - buiten dat stukje blauw - eigenlijk niet nodig was om te desatureren.
Comment