Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan de steiger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aan de steiger

Alles is gezegd dus hou ik het bij
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

Comment

Een kanjer van foto
      www.photo-rudi.be

Comment

Een foto waar ik lang naar kijken kan. Er is zoveel in te zien zonder dat het druk overkomt. De bloemetjes op de voorgrond, de spiegeling, de horizon en het gebergte.
        De kleuren komen bij mij geloofwaardig over door het donkerder zijn in het water.
        Mooie compo.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Schitterend zeg. Hele knappe bewerking ook.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

Comment

Schilderachtige foto.

Eerlijk gezegd stoorde het schilderachtige (vooral van de bomenrij vanachter) me een beetje. Maar na wat langer naar de grote versie te turen, is het gewoon schitterend hoe je nog zo veel detail kunt overhouden in de bomen die zo ver weg staan.

Comment

Heel knappe,rustgevende foto.
              Groeten. Ronald

Comment

Knappe bewerking met dito reflectie !
                Nikon D800 - Nikon D7000 - Nikon P7000 - - Nikon 16 - 35 f4 vr - Tokina 12-24 f4 - Sigma 24-70 f2.8 - Nikon 50 f1.8 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 70-300 f4.5-5.6 - Samyang Fisheye 8mm f3.5 - Nikon SB900 -RedGed TSC-428 tripod carbon .

Comment

knap shot
                  de grote versie is
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Gewoonweg schitterend en zeker eentje om in het groot te zien, ik zou er aan mijne muur wel een plaats voor weten te vinden
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Neen een Nikkor 14-24mm2.8 met nik-eos adapter......het objectief via adapter geeft geen info naar de camera wat diafragma of scherpstelling betreft. Ik gebruik dat objectief op ong f18 (gemeten via ander objectief).

Ik weet niet of het je interesseert, maar met exiftool kan je daar iets aan doen... Ik heb een collectie MF-glas en soms meerdere exemplaren van dezelfde lens. Om in LR makkelijk te zoeken op gebruikte lens voeg ik via exiftool enkele gegevens toe.
                      Op mijn blog geef ik per lens steeds de ARG-file die ik gebruik. Bijvoorbeeld voor de Yashica ML 28mm f/2.8 is dit:

Code:
                      -n
                      -XMP:Lens=Yashica ML 28mm f/2.8
                      -XMP:SerialNumber=A12019868
                      -EXIF:MaxApertureValue=2.8
                      -EXIF:FocalLength=28
                      -EXIF:FocalLengthIn35mmFormat=28
                      -EXIF:FNumber=2.8

FNumber is de gebruikte f-waarde.
                      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
                        Ik weet niet of het je interesseert, maar met exiftool kan je daar iets aan doen... Ik heb een collectie MF-glas en soms meerdere exemplaren van dezelfde lens. Om in LR makkelijk te zoeken op gebruikte lens voeg ik via exiftool enkele gegevens toe.
                        Op mijn blog geef ik per lens steeds de ARG-file die ik gebruik. Bijvoorbeeld voor de Yashica ML 28mm f/2.8 is dit:

Code:
                        -n
                        -XMP:Lens=Yashica ML 28mm f/2.8
                        -XMP:SerialNumber=A12019868
                        -EXIF:MaxApertureValue=2.8
                        -EXIF:FocalLength=28
                        -EXIF:FocalLengthIn35mmFormat=28
                        -EXIF:FNumber=2.8

FNumber is de gebruikte f-waarde.
                        Bedankt voor je info. Tot nu toe gebruik ik slechts één objectief via adapter.....als er in de exif aperture f/0.0 staat weet ik dat het mijn Nikkor 14-24 is...de diafragmawaarde staat geblokkeerd op f18...en omdat ik ze toch altijd voor landschappen gebruik blijft ze ook zo ingesteld. Maar indien ik ooit meerdere lenzen via adapter zou gebruiken kan ik ze een eigen aparte naam geven.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

en
                          Gewoonweg prachtig ! Die scherpte in ieder detail, de kleuren, het totaalplaatje. Echt top.

Groetjes,

Myriam
                          Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                          www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

Springlevende plaat Peter.

Ik hou van de kleuren en dacht in eerste instantie dat de bomen rechts wat te scherp waren maar dat is ingezoomd zeker niet het geval.
                            Mooie plaat.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

topper van jewelste! Niet alleen wat betreft techniek maar ook wat betreft sfeer!
                              https://www.naturephotoportal.com/

Comment

Mooi prentje, compositie dik in orde, veel detail
                                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Working...
                                X