Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cotton castle

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cotton castle

Deze is voor mij zeker een topper en ma alleen al voor de moeite die je hebt gedaan in de HOF...mods.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik heb bij wijze van test wat kleur uit de voorgrond proberen halen, maar dit geeft een heel vreemd resultaat, en er gaat veel van de sfeer verloren vind ik.

Bij zo'n gekleurde lucht is het haast onmogelijk de voorgrond wit te maken. Er straalt oranje licht van rechts, en blauw licht van links.

Jullie weten best wel dat ik de foto's liever laat zoals ze in het RAW-bestand zitten... Ik zal er geen kleur bij steken waar er geen is, maar er ook geen uithalen waar er wel is.

Dat is ook de reden waarom ik mijn foto's minimaal bewerk, omdat ik steeds een "onreëel" gevoel bij die aanpassingen krijg, en dus weet dat het anders was in werkelijkheid, en er dus voor mij soms verwrongen uitziet.

Dit gevoel kunnen jullie niet hebben, want jullie hebben de werkelijkheid niet meegemaakt.

Anderzijds geeft het mij een gevoel van fierheid te kunnen zeggen dat mijn foto's niet bewerkt zijn (op de HDR-blending na, wat hier zelfs niet het geval was).

Zo heeft ieder een eigen doel met fotograferen. Voor ene is de foto pas het beginsel van een (over?)bewerkt geheel, voor mij is het de weergave van het moment.

Ieder zijn ding natuurlijk, met respect voor ieders keuze
      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Heel mooi in beeld gebracht maar voor mij mocht het wit wat witter ...
      ik krijg er nu een beetje reisfoldergevoel bij
      Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
      Voor mij te veel pastelkleuren...zie ze liever in hun natuurlijke witte kleuren.
      Maar dat is mijn mening hé!
      Gr Pascale
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

Ik ga voor de foto zoals het de realiteit weergeeft. Toch prachtig dat de natuur zo een kleuren kan toveren en dat wij, en zeker Danny, die dan op zo een knappe manier kunnen vastleggen.
        Zelf hou ik niet zo van roze of pastelkleurtjes, maar dit is de werkelijkheid en daarom vind ik hem ook dik geslaagd.
        En van die scherpte blijf ik omvallen. Bonk !

Groetjes,
        Myriam
        Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
        www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

't is altijd moeilijk afwegen natuurlijk, zoals ik al eerder heb aangehaald. Voor mij persoonlijk gaat het ook over zo natuurlijk mogelijk en toch een zo mooi mogelijke foto.
          Vind dat beide versies wel iets hebben, maar toch een lichte voorkeur voor de originele versie omdat deze "natuurlijker" overkomt (al kan ik me voorstellen dat de update dichter aansluit bij de realiteit?)

Nu, als foto, waar het uiteindelijk toch om draait, vind ik dit een echte topper 't is zo'n plaatje waar je kan blijven naar kijken. Klopt misschien dat er minder "onderwerp" is in deze foto, maar de sfeer maakt dit meer dan goed...
          Kortom: HOF kwaliteit!
          facebook

500px

Comment

Voor mij ook de eerste, heel erg mooi
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

'k Heb je verhalen op Facebook met veel plezier gelezen en ik keek uit naar de foto's die bij de verhalen hoorden.
              Dit is er eentje om te koesteren want het is een uniek beeld in mijn ogen. Ik zou ook trots zijn op zo'n resultaat.
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

heel mooi beeld uit pamukkale
                pfff nie gemakkelijk geweest
                eos 600 d
                lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

heel mooi beeld uit pamukkale
                  pfff nie gemakkelijk geweest
                  eos 600 d
                  lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Voor mij de originele.
                    Ik wist niet dat een ND filter warme kleuren versterkt. Ik dacht dat een ND filter juist alles neutraal hield
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Ik ken ook de reden niet, maar het zal wel met de lange sluitertijd te maken hebben denk ik.

Sluiter stond hier 4min open.
                      Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                      Voor mij de originele.
                      Ik wist niet dat een ND filter warme kleuren versterkt. Ik dacht dat een ND filter juist alles neutraal hield
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Als ik nu de update zie dan denk ik bij mezelf, eigenlijk zal de waarheid ergens in het midden zitten, want het komt nu ook zoals je aangeeft wat onrealistisch over.
                        bedankt om de update te maken
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

De orginele, no doubt about it!
                          Dit is een hele straffe qua compositie, beeldopbouw, kleuren en licht. En ja, als er kleur schijnt op wit, kan je niet verwachten dat het wit blijft, he?
                          De beste van deze reeks in ieder geval!
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Prachtige beeld Danny! Ik ga voor de originele. Die ziet er het meest echt uit. De variant heeft iets onnatuurijks.
                            vriendelijke groeten, Helen
                            Updated WWW.HELENICA.NL
                            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                              Voor mij de originele.
                              stond bij mijn filter zelfs expleciet vermeld dat je warmere kleuren kunt krijgen. Toegegeven mijn filter is ook geen top notch kwaliteit
                              facebook

500px

Comment

Geef je gelijk - minimaal sleutelen aan je platen ben maximaal resultaat in camera; dat is échte fotografie
                                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Working...
                                X