Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stenen asperges met vlinder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stenen asperges met vlinder

tof en mooi shot
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
      ...... Daarna was het afwachten waar de ballons heen zouden gaan.
      je houd er toch rekening mee, waar de wind vandaan komt als je zo,n onderwerp gaat fotograferen..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
        Luc - als je zo'n scene met een groothoek probeert te schieten, dan zijn er altijd elementen die je liever niet of op een andere plek had gezien. Ik kan er dan ook nog wel een paar opnoemen. De reden dat ik de foto vanaf dit standpunt heb gemaakt is omdat ik separatie tussen de asperges het allerbelangrijkste vond - dat heeft in eerste instantie mijn standpunt bepaald. Daarna was het afwachten waar de ballons heen zouden gaan. Als ik iets naar rechts had gegaan, dan waren er vormen in de achtergrond aan elkaar vast komen te zitten. Hopelijk verklaart dat een en ander.
        Begrijp je volkomen Marcel en je hebt in dit geval zeker gelijk . Het is een beetje muggeziften van mij want het is en blijft natuurlijk een sterke plaat hoor
        Groetjes
        Luc
        Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          je houd er toch rekening mee, waar de wind vandaan komt als je zo,n onderwerp gaat fotograferen..?
          grt,bouk.
          Je kunt globaal wel inschatten waar ze allemaal naartoe gaan, maar de windsnelheid verschilt per luchtlaag, en de windrichting ook. Op die manier kunnen luchtballonnen snelheid maken op juist minderen - ze zoeken dan een andere luchtlaag op waar het harder of juist zachter waait.

Daarnaast kunnen de ballonnen binnen de windrichting zelf sturen door middel van de brander en allerlei flappen in de ballon. Vooral in de lagere luchtlagen is de wind heel veranderlijk omdat ie daar wordt beïnvloed door obstakels op de grond - dat was vooral in deze vallei het geval. Je kunt dus wel enigszins voorspellen waar de ballonnen naartoe gaan, maar de exacte plek niet.
          Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Het totaal plaatje heel knap..de kleuren...je comp...het landschap....ja...knap hoor!
            Gr Pascale
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

heel mooi beeld uit cappadocie,ook de grote voor mij
              eos 600 d
              lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Heb deze blijkbaar gemist...

Heel knappe foto van een prachtlocatie. De ballonnen maken hier het plaatje compleet, en vullen de lege ruimte van de lucht.

Omwille van de timing voor de ballonnen kon je wschl niks anders dan bij dit licht te fotograferen, maar ik kan me voorstellen dat het een half uurtje vroeger (als dit 's morgens is ten minste) nog mooier moet geweest zijn.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

Prachtopname.

Comment

Working...
                  X