Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Prachtige plaat hoor David maar zoals al aangeven is er meer uit te krijgen.
Ik vind het dan ook meer dan de moeite waard om een voorbeeld van mijn versie te laten zien zoals ik het zie..
Als ik hem moet weg halen dan zeg je het maar dan plaats ik hem onder een link ok?
Ik heb het kleine witte puntje weggehaald want daar ging mijn aandacht naar toe.
De saturatie in de lucht heb ik ook wat meer gegeven en de verscherping iets toegevoegd.
Dit alles in een paar minuutjes.
Begrijp me niet verkeerd hoor want de plaat is zoals ik al aangaf al sterk op zich.
Hmm, mijn versie is misschen wat licht, maar ik vind deze veel te zwaar Pascal (te donker en te veel saturatie). Toch bedankt voor de inspanning.
Ik zal een update plaatsen van de mijne.
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Je update is een stuk beter Devid en ja...mijn versie is eenongepolijste versie van jou update om gewoon even te tonen dat er meer in zat.
Knappe plaat nog steeds...en beter nu.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Fraaie foto hoor, lekkere kleuren, mooie diepte, goed gevonden voorgrond. De update vind ik zeker een verbetering, hoewel het van mij nog wel nóg wat extremer zou mogen.
Het origineel lijkt me het dichtst bij natuurlijk aan te leunen. Vind vooral de voorgrond en de lucht op de achtergrond in deze foto mooi ...maar een beetje druk wat het midden betreft. Vereenvoudigen lukt hier natuurlijk moeilijk ....het strand is wat het is. Toch weerom een zuivere opname. Gebruik je nog steeds Tufuse voor het samenvoegen??
Gebruik je nog steeds Tufuse voor het samenvoegen??
Soms gebruik ik Enfuse, om te zien wat eruit komt, maar meestal is het manueel blenden. Deze is zelfs geblend dmv de "luminosity masking" techniek die een zekere Peter hier eens uit de doeken gedaan heeft . Werkt echt heel goed .
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Soms gebruik ik Enfuse, om te zien wat eruit komt, maar meestal is het manueel blenden. Deze is zelfs geblend dmv de "luminosity masking" techniek die een zekere Peter hier eens uit de doeken gedaan heeft . Werkt echt heel goed .
Ja,Enfuse...dat was wat ik eigenlijk bedoelde niet Tufuse.
Comment