Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De beloofde horrorwinter was kort en koud. Maar wat is kruiend ijs toch mooi!! Het kraakt, tinkelt zachtjes en gromt en je ziet aan het ijs
dat de aarde rond is;-) de krachten op het ijs zijn enorm dat hele velden met ijs opbollen..net zolang tot het barst.
NikonD300
12 mm.
F 11
1/125
ISO 400
Last edited by LoulouBeavers; 16 februari 2012, 19:36.
vind de kleur te blauw.
dat je hier kan zien dat de aarde rond is........nee das niet de reden van die bolling hoor.
komt gewoon door het aantal gebruikte millimeters.
maar je hebt vast meer opnamen gemaakt en ben daar toch wel benieuwd naar.
grt,bouk.
een mooie compo en ook mooie kleur van het ijs. maar ik heb de indruk dat het voorste stuk ijs niet helemaal scherp is. Heb je de hyperfocale afstand gebruikt?
wel spijtig dat de lucht zo grauw is.
Ik heb hier ook wat problemen met de kleuren...of was het zo?
De horizon vertoont lensvertekening...had ik proberen te bewerken.
Benieuwd ook naar je andere beelden.
Gr Pascale
Tja mensen, het ijs bolt wel op..en komt tot spanning tot het letterlijk openbreekt en in schotsen verder stuwt...het ijs kruidt niet zomaar een stukje zichzelf ..er is letterlijk grote druk door stuwende wind over het Ijsselmeer. De lange barsten die naar de horizon reiken in de plaat zijn ook op die wijze ontstaan...ergens ontlaad de spanning zich. Dit ligt er dit weekend nog wel, dus als zien hier ook geloven betekend..misschien maar eens komen kijken dan. Zeer de moeite waard ook.
Overigens zal je op foto's van mij waar de horizon wel recht is, die ook zo zien, de correctie op groothoek is mij niet onbekend natuurlijk.
Groetjes,
Loulou
Oorspronkelijk geplaatst door LoulouBeaversBekijk bericht
Tja mensen, het ijs bolt wel op..en komt tot spanning tot het letterlijk openbreekt en in schotsen verder stuwt...
.. dus als zien hier ook geloven betekend..misschien maar eens komen kijken dan. Zeer de moeite waard ook.
woon er vlak bij hoor.
en ben aan het ijsselmeer geboren.(Edam).
grt,bouk.
De licht geronde horizon lijkt mij ook eerder door lensvervorming, overigens kan het mij weinig storen. Het grauwe weer icm. blauwe ijs vind ik erg fraai. Compositie kan mij ook erg bekoren, mooi ook hoe de lijn in het ijs je naar de horizon brengt. Fijne plaat!
Comment