Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Islands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Islands

    Fijn beeld, doordachte compositie ook,
    groetjes,
    Loulou
    Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

    Comment


    • #17
      Re: Islands

      Bedankt voor de reacties en de terechte opmerking over het blauw.
      Heb een update geplaatst.
      Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
      als ik toch 1 klein puntje van kritiek mag geven ('t valt mij nu plots op), misschien zit er in de sneeuw iets te veel blauw imho
      Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
      Ja, opnieuw die scherpte ... de kleuren..

      Het "blauw" van de sneeuw, heeft dat niet te maken met de kleur vd hemel en het ochtendlicht hier? .. ttz het is naturel ?

      .. en wat ik me afvraag bij dergelijke landschappen: ik twijfel altijd of zo'n beeldelement zoals dat bosje links bvb eraf zou moeten omdat het zoals hier bvb in tweeën gesneden wordt (ik heb ook dergelijke foto's en bij landschap komt dat veel voor).
      Gr,
      Jean-Marie
      Jean-Marie, het blauw is natuurlijk, en kwam van de blauwe lucht, gereflecteerd in de sneeuw (op de schaduwzijde valt het des te meer op). Ik heb het lokaal aangepast.

      Over het snijden in de landschappen... Ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden bij voorgrondelementen. Op de achtergrond stoort het minder vind ik.
      Estethisch manipuleren zal ik niet doen... Als ik de opname niet goed vind, ga ik naar de volgende... Ik wens niet in te grijpen in de natuur... ook niet op de foto
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #18
        Re: Islands

        Zelf ben ik ook meer fan van natuurlijke foto's zonder al te veel in te grijpen en met natuurlijke kleuren.... Maar aan de andere kant wil je ook je foto zo mooi mogelijk maken... 't is een kwestie van afwegen...

        In dit geval vind ik de foto toch beter met de update, en de foto blijft toch nog natuurgetrouw...
        facebook

        500px

        Comment


        • #19
          Re: Islands

          Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
          Zelf ben ik ook meer fan van natuurlijke foto's zonder al te veel in te grijpen en met natuurlijke kleuren.... Maar aan de andere kant wil je ook je foto zo mooi mogelijk maken... 't is een kwestie van afwegen...

          In dit geval vind ik de foto toch beter met de update, en de foto blijft toch nog natuurgetrouw...
          Met het aanpassen stuurde ik aan op de compo, en het al dan niet doorsnijden...

          Witbalanscorrectie hoort bij standaard afwerking, en dit had ik hier wat over het hoofd gezien...
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #20
            Re: Islands

            Weer een hele mooie, met ongelofelijk veel detail.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #21
              Re: Islands

              Hou hem maar bij het origineel.De blauwe kleur van de lucht reflecteert goed op de sneeuw en oogt natuurlijker.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #22
                Re: Islands

                heerlijke foto danny
                met welk objectief genomen?

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door koenele
                  heerlijke foto danny
                  met welk objectief genomen?
                  Normaal gezien de 17-40, kan het nu niet zien van hier
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #24
                    Re: Islands

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht

                    Over het snijden in de landschappen... Ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden bij voorgrondelementen. Op de achtergrond stoort het minder vind ik.
                    Dank voor de verduidelijking waarin ik me kan vinden Danny.
                    Ik had o.a. mijn twijfels bij een foto als deze die ik heb gepost bij Fotobeoordeling / Natuur&Landschappen met als titel Morning Glow.
                    (weet niet hoe hier die link in te voegen )
                    Ik kijk uit naar commentaren voor die foto.
                    Gr,
                    JM

                    Comment


                    • #25
                      Re: Islands (+ update)

                      Heel netjes. Bomen iets teveel verscherpt.
                      Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                      Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                      Comment


                      • #26
                        Re: Islands

                        skune ploate, update voor mij
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment

                        Working...
                        X