Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb dit ook nog eens nagekeken, maar zie helemaal geen verschil.
Zie je het verschil ook als je de foto's niet onder elkaar, maar op elkaar vergelijkt ?
Door verschillen in helderheid boven en onderaan van sommige schermen, lijken dezelfde foto's lichter of donkerder te zijn.
Ik heb beide foto's als lagen op elkaar gelegd, ze herschaald om terug hetzelfde frame te hebben, en beide histogrammen vergeleken.
Ook visueel, als ik de lagen aan en af zet zie ik niks veranderen.
Die zijn identiek gelijk imho...
Theoretisch klopt het volledig dat elke bewerking op dezelfde foto tot kwaliteitsverlies leidt, maar dat betekent niet dat je dit op een 900px "heel duidelijk" kan zien...
Ik zie het niet, en zou nog wel een paar andere opinies hierover willen lezen...
Comment