Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
JVolledig witte seeuw zou ook niet natuurlijk overkomen, omdat je inderdaad steeds reflectie van de kleuren in de lucht hebt.
Als je de kleuren in de foto versterkt, zou ik de sneeuw toch minder versterken.
Allemaal sterk persoonlijke smaak uiteraard...
'k Denk dat je daar de nagel op de kop slaat. Ik versterk de kleuren graag maar met mate en als je de kleuren in sneeuw versterkt moet je inderdaad oppassen dat het niet té wordt.
'k Had daar bij de eerste versie, die ik trouwens nog altijd de betere vind, al op gelet maar zoals je zegt, smaken verschillen uiteraard.
weet niet welke de update is maar:
ga voor de tweede.
is scherper en heeft veel meer detail.
grt,bouk.
bouk, die waar update boven staat is de update, die waar origineel bovenstaat is het origineel. Dus de onderste van de twee is het origineel en 'k ben blij dat je dat de beste van de twee vindt want da's die waar ik ook het meest achtersta... al zou er geen verschil in scherpte mogen zijn, misschien wel detailverlies doordat de saturatie wat verminderd werd.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Comment