Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
compo wel mooi maar; snap niets van je camerainstelling.
F5.6.....te laag (in getal) bij voor dit beeld.
ISO..... te hoog, je had licht zat gezien je 1/800ste.
grt,bouk.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Nergens scherp.
James ... de vuilbak please!!
Auw Jos, laat James maar de koffie schenken.
Gewoon het "hoogdoorlaat..." filter gebruiken en de straal van de pixels op 0,7 zetten, overvloeimodus op bedekken en je hebt een rete scherpe foto.
Kleuren kunnen mij wel erg bekoren, doen een beetje retro-achtig.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Auw Jos, laat James maar de koffie schenken.
Gewoon het "hoogdoorlaat..." filter gebruiken en de straal van de pixels op 0,7 zetten, overvloeimodus op bedekken en je hebt een rete scherpe foto.
Kleuren kunnen mij wel erg bekoren, doen een beetje retro-achtig. Grtz, RF
Moeten we dan in Showcase nog gaan uitleggen welke bewerkingen er op een verkleinde foto moeten gebeuren?
Ik vind dat de foto toch wel zijn kwaliteiten heeft naast zijn tekortkomingen.
Of hij showcase-waardig is, is een andere vraag maar omdat de TS hem hier geplaatst heeft zal hij dat zelf wel gevonden hebben
Het licht op de pier/brasserie is heel mooi en contrasteert heel goed met de mooie kleuren in de lucht en op het water.
De keuze van diafragma is inderdaad niet echt de juiste te noemen, f8 of f10 ware beter geweest. Met wat betere eindverscherping en ruisonderdrukking is er toch nog wel iets te verbeteren.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Comment