Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vind hem wel wat hebben, knappe compo, en een mooi effect door de lange sluitertijd.
Mischien als optie om een stuk lucht weg te croppen, om het onderwerp wat meer aandacht te geven.
Bedankt voor de feedback!
De onscherpte zit mij eerlijk gezegd ook dwars, vooral omdat ik niet weet waar de oorzaak ligt en dus hoe ik het kan vermijden. Het is gemaakt op een degelijk statief, met mirror up en het was windstil. Met lange sluitertijd kun je wel wat beweging hebben in de bomen maar de 'vaste' objecten kunnen ook wel wat meer scherpte verdragen. De foto is op f10 gemaakt met een 18-105 kitlens + ND filter. Het is makkelijk om het materiaal de schuld te geven, maar in ieder geval zit f10 nog tamelijk dicht bij de optimale scherpte voor de lens. De downsampling naar 900 pixels breed doet ook af van de originele scherpte maar ik zie mensen waarbij dat niet het geval is (ttz, de foto's hebben een scherper gevoel op 900px breed), zit hier veel verschil op tussen software? Ik heb selectief aangescherpt maar wel voor de downsizing of doe je de aansherping beter erna?
Als iemand wat tips heeft hoor ik ze graag want ik wil dit graag verhelpen...
Ik doe mijn verscherping in 2 stappen meestal: 1 op de full size en nadien een heel lichte verscherping op de 900px foto...Heb de jouwe net eens door PS getrokken en je kan hier toch een scherp beeld van maken...
btw: mooie foto trouwens met goede compo!
ik ga hier ook eens moeten passeren
Last edited by Cytochrome; 1 februari 2012, 12:06.
Je opening post beginnen met "feedback is altijd prettig en leerzaam"... betekent voor mij dat je misschien de optie "fotobeoordeling" had moeten overwegen... De foto zelf beaamt dat.
Comment