Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Prikkelig landscapje
Collapse
X
-
-
Re: Prikkelig landscapje
Bedankt voor je reactie Pascal.
Heb met de lucht eigenlijk niets gedaan. Foto is een blend van 2 opnames waarbij ik nog wel de voorgrond wat heb opgelicht. Lucht is van de minst belichte foto en heb hier niks aan gedaan. Moet ook eerlijk zeggen dat ik op mijn scherm het niet precies zie.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Ik denk dat wat minder contrast in de wolken en een ietsje minder belichte lucht een beter resultaat zou geven.
Anders wel een mooi plaatje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtBedankt voor je reactie Pascal.
Heb met de lucht eigenlijk niets gedaan. Foto is een blend van 2 opnames waarbij ik nog wel de voorgrond wat heb opgelicht. Lucht is van de minst belichte foto en heb hier niks aan gedaan. Moet ook eerlijk zeggen dat ik op mijn scherm het niet precies zie.
Een zeer goede techniek echter maar je kan hem ook verkeerd gebruiken.
De lucht zou je zeker kunnen aanpassen.
Comment
-
Heb inderdaad de techniek van Rupselkopke gebruikt. Heb het idee dat je deze wel vaak kan gebruiken, maar dat je heel goed moet kijken wat je doet. Vooral het hoeveelheid blurren. Ik heb ook al foto`s gehad waarbij ik bij de 1e stap helemaal geen blur heb toegepast. Vaak moet je ook nog wel met een borstel aan de slag.
Heb een update geplaatst met een wat iets minder belichte lucht, en een verlaagd contrast. Op mijn beeldscherm ziet het er goed uit. Ben benieuwd naar jullie mening.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
Ik vind vooral dat meer een grauwe plek, die er niet echt natuurlijk uitziet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtIk vind vooral dat meer een grauwe plek, die er niet echt natuurlijk uitziet.
Maar ik denk eender dat de belichting moet goed zitten bij de opname zelf en dan gaat de bewerking wel werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtIk vind vooral dat meer een grauwe plek, die er niet echt natuurlijk uitziet.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
Comment