Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Alleszins een interessant onderwerp.wish I was there . Omzetting naar zw/wit ok. Buikgevoel : ik mis wat scherpte op huis en stenen onder water. Foto trekt me qua compo geweldig aan, maar ik heb het gevoel dat er meer inzit met wat scherpte (?)
De tussenruimte tussen de rots op de voorgrond en het huis is te groot en te leeg om van een topcompo te kunnen spreken.
Een nog lager standpunt met waarschijnlijk een natte broek als gevolg was nog beter geweest.
Maar ook al mooi zoals het is, alleen geen top.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
De afstand tussen je steen op de voorgrond en de oever met huisje vind ik wat te groot, waardoor je ook wat minder ruimte hebt boven je huisje.
Ik denk dat de omzetting hier van negatiever invloed bij is: Je hebt die voorste steen. Ik denk dat er in kleur een mooiere fade-out out is van de stenen op de bodem, zodat het gat tussen voorgrond en huisje wat meer gedicht wordt. Allez, denk ik dan toch, he?
steen mag wel weg, geeft niet veel diepte op deze manier in de compo.
andersom ook heel mooi.....alleen de steen met dat onderwater gebeuren.
dus als totaaltje vind ik het dus niet zo geslaagd.
grt,bouk.
Ah Danny, ook zo'n plastieken steen gekocht om mee te nemen voor als er geen voorgrond is? Deze voor mij ook iets minder maar ja, dichter bij het huisje heeft de eigenaar niet echt graag eh
heel mooie ZW omzetting
voor is de meerwaarde van de steen ook ten nadele van het kleine beeld van de huisjes.
Maar ik vermoed dat je ook wel daarvan een beeld hebt .
Ik herinner me nog de klimpartij naar bovenop de rotsen
Ik dacht wat Vinnydizzy zei , dus ik sluit me graag aan bij zijn opmerking.
Wat ik persoonlijk ook vind, is dat als je hem zou croppen zodat steen wegvalt het eigenlijk ook wel een zeer mooie foto is en de steen hier voor mij dus geen meerwaarde heeft.
Toch hoop ik nog van dit te zien want het is zo eens iets anders en daar hou ik wel van.
Groetjes,
Myriam
Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8 www.myriamvos.jalbum.net of facebook
Bedankt voor de reacties en de opbouwende kritiek / suggesties
Ik dacht ook dat een crop het dan beter zou doen, maar ik moet te zwaar croppen, en ik blijf met een saaie voorgrond zitten.
Ik heb dan enkel de kleurversie als update geplaatst (KLIK)
Ik geef toe dat de ruimte tussen de steen en het huis te groot en te leeg is. Lager kon ik niet want mijn achterwerk raakte al de waterspiegel. Ik moest namelijk vrij ver van de oever weg gaan om die steen op de voorgrond te krijgen.
Die eigenaar duldt inderdaad geen pottenkijkers
Ik heb er nog andere met het riet van de oever op de voorgrond, maar je moet steeds dat meertje overbruggen, en dat huis staat wel redelijk ver.
Comment