Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wild water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wild water

    Knap beeld Danny...aan je uitleg te horen veel nabewerking, met een mooi resultaat
    De rotsen onderaan rechts brengen de compositie terug in balans. Heb je deze rotsen eerder gefotografeerd en bijgevoegd ...ze hebben blijkbaar niet het roze strijklicht dat je links op de rotsen kunt waarnemen.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #17
      Re: Wild water

      Een prachtig resultaat Danny
      Dit is inderdaad TOP.
      www.photo-rudi.be

      Comment


      • #18
        Re: Wild water

        Zelden het water zo hevig horen klotsen; ik werd er haast zeeziek van, maar ja, ik word
        ook al zeeziek als ik mijn theebuiltje wat rap in mijn glas laat zakken. Fijne fotografie,
        schuimende fotografie met klotsende klikken geklakt.

        Comment


        • #19
          Re: Wild water

          Bedankt voor de comments


          Peter,
          Nee, alle shots zijn op herzelfde ogenblik gemaakt.
          Het licht dat je links ziet wordt gereflecteerd door de natte rotsen. Rechts zijn de rotsen droog, en heb je die reflecties niet.

          De compositieblend bestaat hoofdzakelijk uit de foto met de splash, maar zo kan je er maar 1 maken. Daarbij waren de lage rotsen vooraan in het midden volledig bedekt met wit schuim, en dat gaf een saaie voorgrond.
          Daardoor kwam ik op het idee nog een paar shots te maken waar je de rotsen wel kon zien.
          Een derde foto werd gebruikt voor die aankomende golf achteraan. Het opwaaiende stuifwater, en het licht erop, vond ik te mooi om te laten verloren gaan.
          Een vierde opname is de rots in het midden waar net een golf over slaat.

          Een mix met het beste uit de vier opnames.
          Allemaal genomen binnen een paar seconden, maar allemaal dezelfde manuele settings.

          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Knap beeld Danny...aan je uitleg te horen veel nabewerking, met een mooi resultaat
          De rotsen onderaan rechts brengen de compositie terug in balans. Heb je deze rotsen eerder gefotografeerd en bijgevoegd ...ze hebben blijkbaar niet het roze strijklicht dat je links op de rotsen kunt waarnemen.
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #20
            Re: Wild water

            weerom een prachtige reeks
            eos 600 d
            lens 18-135 canon 10-22canon

            Comment


            • #21
              Re: Wild water

              Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
              Heel gaaf shot. Tof dat je erbij schrijft hoe deze foto tot stand is gekomen. Ongeloofelijk knap gedaan. Voor mij is die fototechnisch erg goed, maar de bewerking is ook echt subliem hoor.
              Volledig mee eens.
              Een passionele vakman
              Mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #22
                Re: Wild water

                Dat je prachtige foto's maakt, daar moest je mij al niet meer van overtuigen, maar wat ik ook even knap aan je vindt, is dat je de tijd blijft nemen om ons uit te leggen hoe je te werk bent gegaan. Er zijn er niet veel die je daar in volgen.

                Je passie voor het fotograferen straalt gewoon door in je foto's.

                Dus ook deze foto is voor mij meer dan geslaagd.

                Groetjes,
                Myriam
                Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                Comment

                Working...
                X