Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Goh, kweetnie, Jos.
Het stuk boven de horizon is prachtig
Maar het stuk eronder vind ik toch niet zo goed. Nogal vlekkerig water (kijk eens naar de strook water onder de horizon), ook de rotsen vind ik niet zo aantrekkelijk, er zitten ook halo's rond...
Op de grote ontbreekt er vrij veel detail. Heb je er een ruisfilter op losgelaten ?
Heb even vegeleken met de orginele raw en zie geen verschil in detail. Heb klein beetje ruisonderdrukking ( 20 ) gebruikt in LR3.
Is het mogelijke dat de oorzaak door een polafilter komt? Polafilter is van Kenko niet zo`n dure. Ik weet dat het tegen de zon in eigenlijk geen zin heeft.
De foto van Boka Pistol viel me de onscherpte nog iets meer op.
Bedankt voor de reacties en de tips.
Ben de foto nog eens vanaf 0 begonnen, en het resultaat is in ieder geval een stuk anders. Foto is in zijn geheel wat donkerder, maar vind dat hier wel passen.
Over de verschillen tussen lucht en voorgrond is het al gezegd.
Ik vind de compositie gewoon niet zo lekker.
1) Qua voorgrond vormt zich een kijkrichting: rots rechtsonder, dan rots in midden dan rots meer naar links op, en dan zit er opeens een stoorzender rechts in beeld.
2) Het oplichten van je rotsen zou ik eerder met de "midtones"-laag doen dan met de "hightlights"laag.
3) Je hebt een klein stukje "echte" horizon, die het staaft dat je een rechte horizon hebt, maar de landtong (of wat daarvoor moet doorgaan) geeft een vertekent beeld. Ik zou, ofwel deze helemaal in beeld genomen hebben, of er iets haakser op gestaan hebben (wat direkt ook een voordeel kan geven voor de rotsen op de voorgrond.
Comment