Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lagangarbh cottage + UPDATE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lagangarbh cottage

De kleuren en de sfeer van de eerste, met de doortekening van de wolken in de 2e.

Ik vind de uitleg ook een beetje raar... HDR (ik spreek niet over het fameuze HDR-effect) is geen modeverschijnsel, maar een prachtige techniek om de belichting van een afgewerkte foto te doen overeenstemmen met wat de fotograaf op dit moment zag, en wat anders niet met 1 opname kan bereikt worden.
    Als de info in de RAW zat, en er dus geen HDR nodig was, vraag ik me af waarom de afgewerkte foto dan uitgebrande delen bevat ? Dit is een kwestie van smaak misschien, maar toch ook niet jouw stijl ? Jouw opnames zijn anders heel erg verzorgd en technisch perfect.
    Uitgebrande delen kan ik echter niet als "technisch perfect" beschouwen.

De foto is anders heel goed ! Knap de grootsheid van de bergen weergegeven !
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

voor mij nu ook mix van de 2 (lucht van 2 met rest van 1)
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

ik vind het origineel al prachtig, dat beetje uitgebrande lucht stoort mij niet echt
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

voor mij de 1ste
          eos 600 d
          lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Eigenlijk is de eerste prima maar dan met alleen het lichte gedeelte
            van de lucht uit de update.
            Heel mooi.

gr.ron.
            http://exhi-fotografie.nl

Comment

Re: Lagangarbh cottage + UPDATE

Ik ga me er niet mee bemoeieen maar zo een beeld kan je onmogelijk in 1 beeld juist belichten en ook niet et de duurste camera. Plaats je echter een losse grad filter van enkele stops verschil dan hebje kans op doortekening in de lucht. Of je moet verschilende opnames blenden.
              Ik kijk naar de eerste opname naar de berg en het lager gelegen land schap als ik van links naar rechts begin te kijken. Dit is mijn deel van de foto wat me vasthoud en daarna pas valt de lucht op...die licht is of uitgebrand zoals je het kan noemen maar ik denk niet dat als de berg bij een andere compositie los stond van de bovenkant ik het beeld even sterk zou vinden..
              M.a.w vind ik de eerste wel goed en dat ook met dat lichter gedeelte.
              Bij de tweede heb ik echt het gevoel dat het allemaal wat geforceerd lijkt.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Mooie beeld die originele
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Ben hier nu mss een pain in the *ss, maar vanwaar opeens die unanimiteit over het goed vinden van uitgebrande vlekken in SC ?

Er worden zo vaak opmerkingen over gegeven (en terecht), en plots is deze originele versie nu de beste ?
                  Ik ben wel akkoord dat de tweede versie helemaal andere kleuren heeft, waardoor mijn voorkeur voor de kleuren ook wel naar de eerste gaat.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                    Ben hier nu mss een pain in the *ss, maar vanwaar opeens die unanimiteit over het goed vinden van uitgebrande vlekken in SC ?

Er worden zo vaak opmerkingen over gegeven (en terecht), en plots is deze originele versie nu de beste ?
                    Ik ben wel akkoord dat de tweede versie helemaal andere kleuren heeft, waardoor mijn voorkeur voor de kleuren ook wel naar de eerste gaat.
                    Toen ik de eerste keer naar de originele foto keek viel de uitgebrande lucht mij niet echt op omdat mijn oog eerst naar het huisje en dan naar de mooie kleuren in de bergen getrokken werd. Als je heel aandachtig naar de foto kijkt zie je uiteraard die uitgebrande lucht maar ik vind dat dit door het hele sterke aandachtspunt (het huisje) niet echt storend overkomt.
                    Als je de twee beelden naast elkaar bekijkt dan ga ik daarom met overtuiging voor het originele beeld
                    vriendelijke groeten, Kurt
                    Mijn foto's
                    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Working...
                    X