Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vind het de lichtomstandigheden dan wel weer schitterend hoor.. Mooi
Heb hier eens een extra curve op de lucht uitgevoerd want deze mag volgens mij wat meer contrast hebben.
Met de pola tegen de zon geeft bij mij onwerkbaar veel flare (zelf met het truckje met de vinger) zou dit aan het soort filter kunnen liggen? (b+w slim mrc)
Ik vind het de lichtomstandigheden dan wel weer schitterend hoor.. Mooi
Heb hier eens een extra curve op de lucht uitgevoerd want deze mag volgens mij wat meer contrast hebben.
Met de pola tegen de zon geeft bij mij onwerkbaar veel flare (zelf met het truckje met de vinger) zou dit aan het soort filter kunnen liggen? (b+w slim mrc)
In dit geval stond de zon reeds heel laag...nog net boven de horizon + er was reeds wat lichte mist in de verte waardoor de kracht van de zon niet zo extreem was. Indien de zon veel hoger staat is er ook bij mij een probleem met flare... een extra filter maakt het alleen maar erger. Ik denk niet dat er echt sluitende oplossingen bestaan om het nadelige effect van flare helemaal uit te sluiten....zeker niet wanneer je in de richting van de zon fotografeerd. De truk met de vinger is het enige wat ik soms gebruik. Indien je zelfs daarna nog flare in de vorm van regenboog gekleurde vlekken of strepen in je foto
hebt kan je deze een beetje verdoezelen door ze te overschilderen met de omgevingskleur.
Oorspronkelijk geplaatst door saintlambertBekijk bericht
knap en bedankt voor de vingertip
volledig mee eens
EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com
Comment