Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik zag het zelf ook. Ik heb nauwelijks wat met de lucht gedaan, maar nadat ik hem met BDSizer verkleind had,zag het er toch wat anders uit. De verzadiging is ook wat verdwenen.
Wat kan het zijn?
Het pad der buitensporigheden leid naar het paleis van de wijsheid.
Tja....had ik ook iedere keer...de kleuren op fotobucket waren nooit hetzelfde als mijn originele foto's...daarom ook veranderd!!
Maar anders wel een mooie foto met veel diepte, een knappe lijnenspel en een prachtige wolkenlucht die nu jammer genoeg niet zo mooi meer is!
Gr Pascale
Oorspronkelijk geplaatst door Georges PhlippeauBekijk bericht
Ik zag het zelf ook. Ik heb nauwelijks wat met de lucht gedaan, maar nadat ik hem met BDSizer verkleind had,zag het er toch wat anders uit. De verzadiging is ook wat verdwenen.
Wat kan het zijn?
Het profiel waarmee de foto genomen lijkt ProPhoto RGB te zijn. ProPhoto kent een kleurenbereik dat verder gaat dan Adobe RGB en stukken verder dan sRGB. sRGB is de standaard voor webbrowsers. Aan de foto die op dit forum wordt gepresenteerd is geen (sRGB-)profiel gehangen. Ik denk dat in het proces van opname tot presentatie op dit forum, iets fout is gegaan.
Het profiel waarmee de foto genomen lijkt ProPhoto RGB te zijn. ProPhoto kent een kleurenbereik dat verder gaat dan Adobe RGB en stukken verder dan sRGB. sRGB is de standaard voor webbrowsers. Aan de foto die op dit forum wordt gepresenteerd is geen (sRGB-)profiel gehangen. Ik denk dat in het proces van opname tot presentatie op dit forum, iets fout is gegaan.
Dank dat Peterdep wel eens gelijk zou kunnen hebben... In elk geval is er iets mis met de lucht.
Voor diegenen die interesse hebben aan wat meer info omtrent kleurprofiel, hieronder een link naar een interessant artikel :
De verschillende termen als sRGB, Adobe RGB en ProPhoto RGB geven het kleurbereik van de foto aan. RGB staat voor rood, groen en blauw, de kleuren waarmee digitale camera's alle andere kleuren in het kleurspectrum samenstellen.
Comment