Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Attent van jou die enkeling er nog bij te nemen. Zorgt voor een nog niet geziene compo
Da's voor mij het enige minpuntje dat ik er kan bij vinden.
Door die ene molen er nog bij te nemen vind ik dat het beeld wat onrustig is om naar te kijken. Mijn blik wordt wat heen en weer geslingerd.
Voor de rest... weer klasse
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Wat het afsnijden van de lucht betreft...
Ik ben daar redelijk honkvast in... ik neem de foto bij het afdrukken, ook wat uitsnede en compo betreft. Ik besteed daar heel veel tijd aan, om die zo goed mogelijk op het moment zelf vast te leggen.
Croppen naar exotische formaten ga ik nooit doen. Als ik een pano wil, dan maak ik die met verschillende opnames en stitching achteraf. Zo eentje komt er ook nog aan.
Ik heb hier bewust voor meer lucht gekozen, omdat ik die interessanter vond dan de voorgrond.
Ik wou ook de horizon op 1/3 krijgen om wat meer dynamiek in de foto te krijgen.
Toch croppen, maar dan met behoud van 2/3 is niet mogelijk omdat ik langs de zijkant te veel van de vrije ruimte verlies.
De keuze van de molen apart er bij te nemen was inderdaad om iets anders dan de cliché beelden te hebben. Er zijn daar geen 20 verschillende mogelijheden qua compo...
Het idee was je door de oever en de rivierbocht naar die ene molen te leiden, en dan verder de bocht te volgen tot aan de achterste molen, om zo terug naar voor tot aan de eerste molen te komen.
Wat het afsnijden van de lucht betreft...
Ik ben daar redelijk honkvast in... ik neem de foto bij het afdrukken, ook wat uitsnede en compo betreft. Ik besteed daar heel veel tijd aan, om die zo goed mogelijk op het moment zelf vast te leggen.
Croppen naar exotische formaten ga ik nooit doen. Als ik een pano wil, dan maak ik die met verschillende opnames en stitching achteraf. Zo eentje komt er ook nog aan.
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment