Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Licht speelt verstoppertje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Licht speelt verstoppertje.

Ik vind dit een mooi beeld ! Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat er een groot deel van het licht achter die gesloten begroeiing schuilt.

Denk ook dat er iets meer pit in het gloeiende licht mocht zitten (het licht iets feller / lichter maken).

Jouw laatste beelden vind ik trouwens veel natuurlijker, en dus voor mij veel beter, overkomen !
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
      Ik vind dit een mooi beeld ! Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat er een groot deel van het licht achter die gesloten begroeiing schuilt.

Denk ook dat er iets meer pit in het gloeiende licht mocht zitten (het licht iets feller / lichter maken).

Jouw laatste beelden vind ik trouwens veel natuurlijker, en dus voor mij veel beter, overkomen !
      Danny wat je nu ziet was zoals het was en heb er zoals ik al zei mijn rem moeten opgooien omdat ik het al niet te fel wou laten overkomen..
      Ik heb jou suggestie ook geprobeerd maar dan vond ik het contrast niet reëel natuurlijk overkomen snappie ?
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

zo voel ik het ook Pascal ,je bent heel sterk in bewerken maar ik hou ook veel meer van foto's als deze die heel natuurlijk en zeer mooi overkomen , het is idd net een bosbrand achter die bomen ,zeer knappe en geen gemakkelijke foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Danny wat je nu ziet was zoals het was en heb er zoals ik al zei mijn rem moeten opgooien omdat ik het al niet te fel wou laten overkomen..
          Ik heb jou suggestie ook geprobeerd maar dan vond ik het contrast niet reëel natuurlijk overkomen snappie ?
          Da's dan wel een hele ommekeer... Van fantasierijke bewerking naar sobere natuurlijkheid... Er tussenin ligt misschien ook nog wat potentieel ?
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Da's dan wel een hele ommekeer... Van fantasierijke bewerking naar sobere natuurlijkheid... Er tussenin ligt misschien ook nog wat potentieel ?
            ...en uiteraard zal ik wel dikwijls terug "ergens tussenin" blijven hoor...Maar ik zie nu meer en kan beter oordelen over de werkelijkheid...
            Blij dat ik weer terug mijn draai aan het vinden ben...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ja, da's wel duidelijk ! Tof !!!
              Bewondering trouwens om dit allemaal met de 24-105 op een cropcam te doen !
              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              ... Blij dat ik weer terug mijn draai aan het vinden ben...
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

Comment

Prachtig, hoe dat warme schijnsel tussen de kale stammen valt!
                WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Symmetrie kan mooi zijn in een foto, maar hier vind ik dat het niet werkt; geforceerd is.
                  Ik bedoel daarmee de twee bomen die, links en rechts, even ver van het kader staan.

Als je de boom aan de rechterkant eraf snijdt, met behoud van de oorspronkelijke verhoudingen, leg je meer de nadruk op het onderwerp: de diagonale lichtband.

Mijn idee: klik!
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Vind dit wel een goede tip
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Symmetrie kan mooi zijn in een foto, maar hier vind ik dat het niet werkt; geforceerd is.
                    Ik bedoel daarmee de twee bomen die, links en rechts, even ver van het kader staan.

Als je de boom aan de rechterkant eraf snijdt, met behoud van de oorspronkelijke verhoudingen, leg je meer de nadruk op het onderwerp: de diagonale lichtband.

www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

Jos merci voor de tip. Jou voorbeeld werkt wel.

Fijn dat de foto de nodige reacties uitlokt met verschillende meningen en dat met zo een eenvoudig geheel.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Plezierig om naar te kijken. Bosje anders.
                        vriendelijke groeten, Helen
                        Updated WWW.HELENICA.NL
                        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Working...
                        X