Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Met een dergelijke compositie kun je vaak erg mooi diepte creëeren, doordat je de voorgrond mooi in beeld kunt brengen en deze gemakkelijk kunt volgen de foto in. In dit geval heb je dit ook geprobeerd, maar ik vind het niet helemaal lekker uitkomen, vooral doordat de voorgrond relatief weinig contrast verschil heeft en het één groot vlak dreigt te worden. Bij je horizontale versie is dit heel anders; hierin is een veel contrastrijkere voorgrond te vinden.
Ik denk dat je deze tweede versie een stuk beter kunt krijgen met nabewerking, of (eigenlijk nog idealer) met mooi strijklicht.
In tegenstelling tot je vorige opname is deze foto verre van scherp. Ik vermoed dat je hem geupload hebt aan een veel te kleine bestandsgrootte. Ik zie overal in deze foto artifacts (door jpeg compressie) . De inhoud is goed....maar zoals eerder reeds aangehaald kan de reflectie van de lucht in een plas nooit helderder zijn dan de lucht zelf.
Comment