Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik weet niet welke bomen dit waren... Maar zeer waarschijnlijk toch geen zilverberken.
Dit beeld werd geschoten aan de oevers van de Dordogne. In de hele streek vind je deze aanplantingen terug langs de rivier. Mij lijken het een soort jonge populieren, maar het is echt een gok...
Een 'local' vertelde mij dat langs de oevers van de Dordogne veel bomen werden aangeplant als "kuiphout" voor de Bordeauwijnen (de Dordogne mondt uit in de Garonne).
Maar of het een met het ander heeft te maken, durf ik te betwijfelen - hèt hout voor wijnvaten is toch "eik" ???
Enfin, veel tekst om te laten weten dat ik het eigenlijk niet weet !
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
En voor de nieuwsgierigen :
Objectief : Nikkor 17-55mm - f/2.8 op 48 mm
Diafragma = f/18 - Sluiter = 1/8 sec.
Lange sluitertijd met verticale panbeweging (van beneden naar boven) uit de hand.
De nabewerking beperkte zich tot wat ophelderen van de hooglichten en de middentonen en het groen wat verfrissen...
Poepsimpel ! Alleen wat proberen en zoeken naar de juiste snelheid van bewegen. Afdrukken tijdens de beweging en de beweging egaal doortrekken, zelfs na het sluiten van de sluiter. Zo blijft alles netjes zonder schokken en oneffenheden. Je kan de beweging ook cirkelvormig maken of in- of uitzoomen tijdens de sluiteropening. Horizontaal bewegen met 'verticale' boomstammen werkt niet zo goed. Het belangrijkste is om de beweging zo "smooth" als mogelijk te laten verlopen.
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
een pracht plaatje
lijkt wel alsof het getekend is
maar wetende op wekle manier dit tot stand komt lijkt het me toch eens het oefenen waard
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Ik weet niet welke bomen dit waren... Maar zeer waarschijnlijk toch geen zilverberken.
Dit beeld werd geschoten aan de oevers van de Dordogne. In de hele streek vind je deze aanplantingen terug langs de rivier. Mij lijken het een soort jonge populieren, maar het is echt een gok...
Een 'local' vertelde mij dat langs de oevers van de Dordogne veel bomen werden aangeplant als "kuiphout" voor de Bordeauwijnen (de Dordogne mondt uit in de Garonne).
Maar of het een met het ander heeft te maken, durf ik te betwijfelen - hèt hout voor wijnvaten is toch "eik" ???
Enfin, veel tekst om te laten weten dat ik het eigenlijk niet weet !
Greetz, Kariboe
Vaten van zogezegde prestigieuze wijnen zijn van eik, kuipen om bv te persen kunnen van ander hout zijn. Maar al bij al nostalgie want grotere wijnen zullen toch ook in inox verwerkt worden en eventueel wel op eiken vaten "rijpen".
Heel mooi uitgevoerd en een nuttige uitleg over hoe het tot stand is gekomen.
Leerrijk en zeker iets om zelf eens te proberen al twijfel ik of het resultaat zo goed zal zijn als dit
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Heel mooi uitgevoerd en een nuttige uitleg over hoe het tot stand is gekomen.
Leerrijk en zeker iets om zelf eens te proberen al twijfel ik of het resultaat zo goed zal zijn als dit
Moet verduiveld mooi zijn om als Kariboe door dat bosje te huppelen, denk ik dan maar.
Hahaha, "huppelen" zegt ie...
Kariboe 'huppelt' nie, da kantie nie meer.
Ieder bedankt, 't is nochtans een simpel plaatje (en 'n truukske uit 'de boekskes')
Greetz, Kariboe
Comment