Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De eerste!

    Nog niet zo lang terug van Canada, en nog volop in het selectieproces. Maar toch al deze eerste voor jullie: Medicine Lake...

    Eigenlijk is dit zelfs helemaal geen meer. Het is het eindpunt van Maligne River, hier verdwijnt hij ondergronds om pas kilometers verderop weer boven te komen. Bij laag debiet stroomt de rivier hier gewoon als rivier, kronkelend in zijn zanderige bedding... Maar wanneer in de lente en 's zomers de smeltwaters van de bergen stromen, vult het hele, 6 km lange dal zich met water (een beetje zoals een badkuip zich zelfs met open afvoer vult, als de kraan maar ver genoeg open staat).

    Bij helder weer kan je zelfs bij hoge waterstand de verdronken meanders van de rivier op de bodem zien schemeren: blauwe glinsteringen in een diepbruine watermassa. Bij zonsopgang, wanneer het water verandert in één gigantische spiegel, zie je dit:

    oorspronkelijke versie

    eerste update

    tweede update:

    Medicine Lake, Jasper National Park, Canada
    Last edited by Caenwyr; 30 september 2011, 10:15. Reden: update
    Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

  • #2
    Re: De eerste!

    De eerste is meteen een hele mooie
    Toch had ik er graag wat meer contrast en verzadiging in gezien.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: De eerste!

      prachtig landschap
      eos 600 d
      lens 18-135 canon 10-22canon

      Comment


      • #4
        Re: De eerste!

        Prachtig dit ruwe landschap weergegeven. Volg wel de mening om iets meer conrast in de foto te brengen.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: De eerste!

          zo, ik heb een update geplaatst (bovenste post). Iets meer contrast, iets meer verzadiging. Laat maar weten wat je denkt!
          Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

          Comment


          • #6
            Re: De eerste!

            Link oorspronkelijke foto werk niet, dus kan niet goed vergelijken. Maar van mij mag hij nog wel wat meer contrast hebben hoor.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: De eerste!

              Ik volg qua verzadiging en contrast, maar niet voor de voorgrond. Die heeft genoeg...

              Er is ook een gemis aan algemene scherpte vind ik.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: De eerste!

                Oké, een tweede update dan maar! zie bovenste post ;-).

                Bedankt voor de behulpzame kritiek, allen. Dit helpt me een heel eind vooruit, een echt leerproces!
                Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

                Comment


                • #9
                  Re: De eerste!

                  geen reacties meer?
                  Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

                  Comment

                  Working...
                  X