Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ben bekend met het werk van hem hoor.
alleen zijn wij, (tenminste niet iedereen) niet in gelegenheid de wereld af te reizen en opnamen te maken.
de meeste van ons moeten het doen in eigen landje en hoogsten een ander land tijdens een vakantie.
doet niets af aan de vakkennis en mooie opnamen van Marcel hoor, maar hij schept zich de gelegenheid en maakt daar heel goed gebruik van.
maakt ons misschien jaloers....
maar ik geniet nog steeds van de mooie beelden hier op BD, ook al moeten de meesten zich toch maar behelpen met de eigen omgeving.
grt,bouk.
Ik vind dit een beetje rare reactie en een beetje te veralgemenend. Ik ben zelf zeker niet ook maar een beetje "misschien" jaloers van Marsel. De meesten van ons kunnen die bestemmingen aan maar de vraag is ten koste van wat ?
Je kan misschien jaloers zijn op wat een Guido Sterckendries aflevert maar wees gerust dat niemand, maar dan ook niemand van dit forum in dezelfde omstandigheden zou willen werken zelfs al kost het je geen centiem.
Ik ken een echtpaar (zonder kinderen) dat het volledige inkomen spendeert aan reizen en filmen en bijzonder puike resultaten aflevert, televisiekwaliteit, die mensen hebben dan wel geen auto en geen eigen huis.
Moeten we een beetje "misschien" jaloers zijn van een David Doubilet of van een Robert Capa ? Ik vind van mezelf van niet, ik zou het niet willen en in de eerste plaats natuurlijk niet kunnen. Neemt uiteraard niet weg dat je geen mening mag hebben over een foto zelfs al is die "perfect" omwille van de naam en faam van de fotograaf. Gesteld dat ik hem niet mocht doorverkopen zou ik geen 100 geven voor de originele Mona Lisa. En dan nog zou ik hem ergens op zolder hangen.
Beetje rare post, sorry maar ik ben dan ook al een hele tijd niet in mijn normale doen
Heerlijke foto.
En een beetje gezond jaloers zijn mag toch, al is jaloers misschien niet echt het juiste woord... maar 'k vind momenteel geen ander...
Ik kijk bewonderend toe
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Herkenbare topkwaliteit, die ongetwijfeld weer z'n plaatsje in het boek verdient.
Heel verzorgd en doordacht, net als altijd...
Over de opmerkingen over de bestemming wil ik ook wel eens mijn ei leggen...
Verre, exotische locaties leveren niet altijd mooie plaatjes op. Daarvoor is telkens ook een goede fotograaf nodig, en LICHT !!
En de combinatie van de laatste twee zijn voor mij noodzakelijk om kwaliteitsfoto's te maken, maar daar kan je ook mooie foto's in je achtertuin mee maken.
De verre bestemming maakt alleen maar dat de foto speciaal wordt, omdat er elementen in voorkomen die eigen zijn aan die streek. De kleur, de vegetatie, de woestijn...
Maar de verre bestemming alleen volstaat niet om zo'n foto af te leveren. Daarvoor is heel veel voorbereiding nodig, scouting, zelfopoffering, om vroeg op te staan, zand en stof te vreten om op afgelegen plekken te geraken, koude, hitte, weer en wind trotseren, wachten op de juiste lichtinval...
Het is zo goedkoop om te zeggen 'mooie foto, maar niet moeilijk als je daar op zo'n verre plek zit'. Ik denk dat we nog voor geen 10procent weten wat er allemaal achter deze foto steekt alvorens deze hier komt binnen rollen...
Deze foto is duidelijk niet vanuit de bus of vanuit de wagen genomen.
Ik ben nu volop mijn Nieuw-Zeeland fototrip aan het plannen, en ik sta versteld welke crap van foto's je op het web tegenkomt van dit fotoparadijs ! Dit maar om te zeggen dat je ook een fotograaf nodig hebt om mooie platen te schieten.
En ook het licht moet er zijn. Om 11u uit je bed rollen en van 12 tot 15u fotograferen zal ook niet de beste pics opleveren... Meer kans dat je die wel schiet als je om 4u30 opstaat...
Bovendien zien vele lokaties er paradijselijk uit voor ons, maar vergeet niet, dat voor velen op de aardbol ook onze Belgisch-Nederlandse landsschappen uitzonderlijk zijn... denk maar aan bvb de windmolens in NL.
Ik wil Danny hier in bijtreden.
Ik weet van mezelf dat ik geen vroege opstaander ben maar toen ik wist dat de kans dat ik de zon kon zien opkomen bij heldere hemel bij het Jökulsárlón meer heel groot was ben ik om 4.00 h 's morgens uit mijn tent gekropen (geen hotels daar).
Ik was de enige daar op dat moment, de sneeuwgorzen liepen voor mijn voeten, de ijsbergen die de dag daarvoor lusteloos lagen bewogen en botsten langs alle kanten en de grote ogen van de zeehonden kwamen echt dichtbij.
Al de "rest van de mensen" in de motorhomes sliep toen nog maar ik kreeg de tranen in mijn ogen toen de toppen van de gletsjers oranje begonnen kleuren. Bepaalde beelden/kleuren heb ik toen bewust niet willen fotograferen omdat je die op foto toch niet kan vatten.
Comment