Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Persoonlijk vind ik dat er te weinig "spanning" in de foto zit. Ook de kleuren van de bomen en lucht komen wat flets over.. Saturatie/contrast beetje aanpassen misschien ?
Beter een kritische reactie dan geen reacties lijkt me, dus daar gaat ie dan: de foto is genomen op het verkeerde tijdstip, ik vermoed ergens midden op de dag. Aan het begin van de dag en aan het einde van de dag staat de zon laag en is het licht warm, zacht, en geeft het dimensie aan alle vormen in het beeld. Over het algemeen is het zonlicht (afhankelijk van waar en wanneer je op aarde aan het fotograferen bent) overdag hard, vlak, en koud. Als het dan ook nog eens warm is, dan wordt het licht helemaal vreselijk. Hoe meer je dan in de verte kijkt, hoe blauwer alles wordt - heel lelijk. Dat zie je hier ook gebeuren - over vrijwel de gehele achtergrond ligt een blauwe zweem. Verder is de lucht overbelicht waardoor de kleur en de tekening daar is verdwenen. Hopelijk heb je hier iets aan.
Comment