Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een HDR experimentje dat ik afgelopen week geschoten en bewerkt heb. De foto is genomen op de Lange Duinen bij Soest (NL), een paar minuten na zonsondergang. Doe van HDR-toepassing was een natuurlijk ogend resultaat te krijgen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Voor mij is dit experiment ook zeer geslaagd. Heel natuurlijk beeld.
Ben zelf ook nog aan het pielen met HDR en bij mij komt het toch wat onnatuurlijk over.
Oefenen dus, ik zie dat het zeker kan.
De truuk is eigenlijk om de foto die uit Photomatrix komt niet als eindresultaat te zien, maar eerder als input voor verdere bewerking in Photoshop.
Wat betreft formaat+kader; ik ben een beetje voorzichtig geworden met plaatsen van hogere resolutie foto's op internet, er wordt nog wel eens iets gegapt nl... Het witte kader vind ik een mooie afwerking voor de foto. De regels voor fora willen nog wel eens verschillen qua max. toegestane breedtexhoogte, vandaar dat ik max. 800px voor het totaal aanhoud. Voor bekijken/beoordelen vind ik persoonlijk dit formaat nog prima, maar dat verschilt dus wel per persoon..
Ik vind meer open terreinen met wat zand of heide, en enkele bomen en vaak erg geschikt voor fotografie, het geeft veel mogelijkheden om rustige, simpele beelden te schieten en mooie composities te maken. En dit gebied is best dichtbij en gemakkelijk met het openbaar vervoer te bereiken, zodoende dat ik er nogal eens kom.
Comment