Een tijdje terug had ik al eens een mozaïek van de maan gepost maar na wat oefenwerk ben ik ondertussen tot betere resultaten gekomen. Hieronder zie je de maan van zaterdagnacht om 03.00u. Deze foto is het resultaat van verschillende beelden die tot een mozaïek zijn gevoegd. Mijn 'lens' is een 2350mm f/10 telescoop + 2.5x extender, dus in totaal f=5900mm. De foto hieronder is kleiner dan de oorspronkelijke. De originele foto vind je hier (25 Megapixel, 4.1MB)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
maanmozaïek
Collapse
X
-
-
Re: maanmozaïek
Als dit een collage is, dan is dat knap geplakt!
Ikzelf had ze in kleur gepost, maar dat is jou keuze natuurlijk.
Prachtig gedetailleerde foto!
Het blijft fascinerend hé, die bol die daar zomaar hangt.
PS: Zaterdagmorgen (of was het nu vrijdag) was er rond 7:00h een heel heldere ster te zien dichtbij de maan.
Enig idee?
-
indrukwekkend die grote.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Ongelooflijk knap gedaan ! Nog nooit heb ik de kraters van de maan zo mooi in beeld gezien. Ik kan me de hoeveelheid werk en techniek voorstellen die hierin gegaan zijn om deze foto samen te stellen... respect !Above All
www.BIRDSEYE.be/blog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk berichtPS: Zaterdagmorgen (of was het nu vrijdag) was er rond 7:00h een heel heldere ster te zien dichtbij de maan.
Enig idee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door biedie Bekijk berichtDat was de planeet Jupiter
Comment
-
-
Bij zo'n grote foto vraag ik me steeds weer af, of de achtergebleven rommel van de Amerikanen niet stilaan zichtbaar wordt..
Ik weet ook wel dat dat niet zo is, maar je krijgt wel het gevoel...
Je kunt namelijk zo moeilijk afmetingen inschatten op een maanfoto.
(Van de Copernicus-krater weet ik dat hij ongeveer 100km doorsnee is, en 4km diep)Last edited by dréten; 20 september 2011, 15:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk berichtBij zo'n grote foto vraag ik me steeds weer af, of de achtergebleven rommel van de Amerikanen niet stilaan zichtbaar wordt..
Je kunt namelijk zo moeilijk afmetingen inschatten op een maanfoto.
Ik weet ook wel dat dat niet zo is, maar je krijgt wel het gevoel...
prachtig werk en al dat gepuzzel Voor mij zou het niets zijn.Canon EOS 90D EFS 18-135
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk berichtHoe lang is dit nog te zien?
Comment
-
-
-
Comment
-
Indrukwekkend. Voor mij mag de maan wel wat helderder zijn; nu is ze wel heel donker.
Ik vind het ook verrassend dat jet met al dat 'telegeweld' nog moet zitten puzzelen om een beeldvullende, gedetailleerde foto van de maan te verkrijgen!
Comment
Comment