Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Foto is een HDR uit 3 verschillende belichtingen, ben achteraf ook helemaal niet tevreden over het eindresultaat. Helaas heb ik de 3 verschillende belichtingen niet meer. Dus een nieuwe blend maken zit er niet meer in.
Heb de foto die uit photomatix is gekomen nog eens door lightroom heengehaald, dit om tot een wat natuurlijker resultaat te bekomen. Vind hem al wat beter. Maar nog lang niet zoals ik graag het zou willen.
Het beste is om deze foto nog eens opnieuw te gaan nemen, is 1 kilometer van mijn huis vandaan.
Probeer trouwens laatste tijd weer gewoon alles met 1 belichting te bereiken. Indien je niet recht tegen de zon infotografeerd sta je versteld hoeveel dynamisch bereik je nog hebt.
Niet verstandig om je orginelen weg te kieperen.Is in Photomatix misgegaan met de schuifjes en waarschijnlijk de Lightmode gebruikt.
HDR is niet even wat door Photomatix trekken en klaar.
Gewoon ff opnieuw maken en wat voorzichtiger met de schuifjes.....
Zelf niet tevreden en dan in de SC
Geen topickick, alleen nieuwschierig waarom in de SC.
Had niet de indruk dat een fotograaf deze goed zou vinden om dan in de SC te plaatsen
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Robby daar heb je helemaal gelijk in hoor. Ik had de foto`s geschoten uit de nachtdienst, en ben deze vervolgens thuis gelijk gaan bewerken in photomatix en lightroom. Het resultaat was ik toen tevreden mee, en dus hier geplaatst.
Die middag toen ik uit bed kwam en het nog eens bekeek had ik er al spijt van. En had hem het liefst weer willen verwijderen.
Conclusie voor mij is om foto`s even te laten rusten, en later nog even beoordelen voor deze hier te plaatsen.
Robby daar heb je helemaal gelijk in hoor. Ik had de foto`s geschoten uit de nachtdienst, en ben deze vervolgens thuis gelijk gaan bewerken in photomatix en lightroom. Het resultaat was ik toen tevreden mee, en dus hier geplaatst.
Die middag toen ik uit bed kwam en het nog eens bekeek had ik er al spijt van. En had hem het liefst weer willen verwijderen.
Conclusie voor mij is om foto`s even te laten rusten, en later nog even beoordelen voor deze hier te plaatsen.
Gelukkig is dit een uitzondering geweest.
Met dit gegeven krijgt de foto feitelijk een andere wending.
Ze word er niet beter op maar ze geeft nu wel weer hoe je u hebt gevoeld op dat moment van vermoeidheid. Heb ook dikwijls de nacht moeten doen. Als je dan naar huis gaat bevind je u toch in een andere wereld door de vermoeidheid en dat geeft de foto wel weer.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Probeer trouwens laatste tijd weer gewoon alles met 1 belichting te bereiken. Indien je niet recht tegen de zon infotografeerd sta je versteld hoeveel dynamisch bereik je nog hebt.
Comment