Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spruitjes in de ochtendzon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Spruitjes in de ochtendzon

    Héél knap !

    Vandaag trouwens een foto van jou opgemerkt in "Het Nieuwsblad"
    ook een mooitje

    greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

    Comment


    • #17
      Re: Spruitjes in de ochtendzon

      Een hele mooie
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #18
        Re: Spruitjes in de ochtendzon

        Het is uiteraard een hele mooie of hij nu natuurlijk overkomt of niet.
        Waar ik wel een beetje aan twijfel is de gele kleur aan de horizon, je zou toch een beetje meer oranje verwachten bij een zonsopgang...
        Voor de rest... heel knap
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #19
          Re: Spruitjes in de ochtendzon

          Is onnatuurlijk maar als dit krijg je niet als eerste indruk dus das goed gedaan.
          I put the sexy in dyslexia

          Comment


          • #20
            Re: Spruitjes in de ochtendzon

            schoontje
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #21
              Re: Spruitjes in de ochtendzon

              knap !!!
              grt
              steve

              Comment


              • #22
                Re: Spruitjes in de ochtendzon

                Dit heb je goed opgemerkt, Glenn !

                Het was trouwens deze foto : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ds-384105.html
                Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                Héél knap !

                Vandaag trouwens een foto van jou opgemerkt in "Het Nieuwsblad"
                ook een mooitje

                greetz
                Cheeta
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #23
                  Re: Spruitjes in de ochtendzon

                  Bedankt voor de reacties

                  Wat betreft de opmerkingen over (on)natuurlijkheid en het geel in de lucht, ik heb nog eens de RAW's nagekeken...

                  Het geel is inderdaad geel, maar kon er ook oranje van gemaakt hebben natuurlijk. Ik denk dat de reden is dat het al 7u48 was, en de zon al redelijk hoog zat en fel was (zonsopgang was al om 7u12).

                  De wolken zijn een halve stop donkerder gemaakt om iets meer dramatiek toe te voegen, maar het waren dus heel donkere, bijna zwarte wolken die kwamen aandrijven.

                  Het licht op de spruiten, komt enerzijds door het zonlicht dat er doorscheen, en anderzijds door de lucht achter mij die zo goed al onbewolkt was.



                  Was een heel speciale morgen moet ik zeggen...
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #24
                    Re: Spruitjes in de ochtendzon

                    Veerle,
                    Net zoals je een blend kan doen van 2 belichtingen, kan je ook een "blend" doen van 2 opnames met verschillende scherpstelling (wordt heel veel in macro toegepast, en noemt focus-stacking).

                    De reden is dat ik heeeel dicht bij de voorste plant stond, en die niet kon scherpstellen met daarbij ook nog eens de achtergrond scherp (scherptediepte), vooral omdat ik niet te veel kon diafragmeren (dus lange sluitertijd) om geen bewegingsonscherpte door de wind te krijgen (Exif ISO 200 / f8 / 1/30s).
                    Ik heb dus een foto genomen met de voorgrond scherp, en een andere met de achtergrond scherp. Ergens middenin is er een zone waar beide foto's scherp zijn, en daar heb ik beide foto's aan elkaar gezet.

                    Truukjes die wel vaker toegepast worden om 100% scherpte van voor tot achter te verkrijgen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door vvbelleg Bekijk bericht
                    Geen twijfel mogelijk super foto.

                    Mag ik wel eens een vraag stellen, wat bedoel je met het volgende:
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #25
                      Re: Spruitjes in de ochtendzon

                      Vind dit een geweldige plaat!!!

                      Juist het contrast maakt dit een werelds plaatje!



                      Grtz,

                      Fred.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Spruitjes in de ochtendzon

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Veel detail...heel veel.
                        Mooie plaat Danny.
                        Dat zijn voor mij de juiste woorden
                        www.photo-rudi.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Spruitjes in de ochtendzon

                          Een technisch heel sterke foto! Je bent heel goed omgegaan met je focusstacking in combinatie met je belichtingsblend! Je hebt je technische kunsten heel goed toegepast om toch nog een naturelle foto te krijgen.
                          Tuurlijk beseffen we ook wel goed dat het licht vooraan niet kan kloppen met het licht achteraan, maar niemand kan ontkennen dat het knap weergegeven is!
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #28
                            Re: Spruitjes in de ochtendzon

                            Ongeacht of er al dan niet veel aan gefoefeld is, ik vind deze foto prachtig.
                            Ik kijk nu al uit naar het spruiten-seizoen.
                            Groeten,
                            Geert

                            Comment


                            • #29
                              Re: Spruitjes in de ochtendzon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                              Ongeacht of er al dan niet veel aan gefoefeld is, ik vind deze foto prachtig.
                              Ik kijk nu al uit naar het spruiten-seizoen.
                              Groeten,
                              Geert
                              "Foefelen" is de enige manier om zulke resultaten op een foto te krijgen. Dama is hier ten minste eerlijk.....er zijn heel wat anderen die zullen volhouden dat hun foto's zo uit de camera rollen zonder enige nabewerking.

                              @Dama. Prachtig resultaat Danny Nergens een spoor van enige bewerking zichtbaar....alles ziet er natuurgetrouw uit.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Spruitjes in de ochtendzon

                                Nabewerking zal er altijd wel zijn...is het nu om vlekken of andere zaken weg te werken maar het is niet verkeerd om je foto te werken als er maar iets van overblijft...
                                Ieder zijn eigen ding en je kan daar ver in gaan of/of subliem te werk gaan..Dat zijn 2 onomkeerbare zaken..
                                Het is het resultaat wat telt en wonderbaarlijk slagen sommige daar beter in dan anderen...
                                Maar een persoonlijke mening mag geen statement worden.

                                Gefoefel is een woord wat hier dikwijls gebruikt wordt op BD en wat minderwaardig kan overkomen..
                                Is je foto daarom slechter?
                                Ik denk dat het ook veel afhangt hoe je de zaken beheerst zowel bij het begin van de opname als bij het afleveren en je eigen draai er aan geven...
                                Twee totaal andere zaken die een persoonlijke keuze zijn van de TS maar die bediscussieerd mogen worden....

                                AMEN....
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

                                Comment

                                Working...
                                X