Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Wauw. Vind dit echt de beste tot nu toe. Heel mooi kwa licht.
Heel leuk die vogelvoetstapjes.
Ga er wel van uit dat je dit met meerderen belichtingen berijkt hebt?
Pascal, ik heb het zo nooit mogen aanschouwen. Daarvoor zijn mijn ogen niet goed
genoeg. Daarvoor is mijn blik te dof. Maar ik heb het wel altijd zo gevoeld. En het
is fijn als mensen die voor je doen, bereiken. Het is iets om dankbaar voor te zijn.
Het valt zo keihard op dat het een hdr is. Is dat slecht? Nee, bijlange niet.
Maar je mag ook niet vergeten dat er op sommige plekken ook doodgewoon schaduw is.
Bij de stenen is dat heel goed gedaan, het voelt nog realistisch aan. Des te opvallender is het bij het staketsel. Er zijn delen opgelicht die gewoon niet kunnen opgelicht zijn (of je had een kanon van een flitser van doen).
Ik vind het origineel beter, maar zou misschien enkel het oranje wat terug schroeven.
Wel leuk die kippepootjes op de voorgrond
HDR is inderdaad er net iets over. Ik volg Vinny (en bouk) met zijn comment.
Een goede HDR kenmerkt zich doordat er toch nog donkere schaduwpartijen aanwezig zijn, maar net voldoende detail om niet dicht te lopen. Bij zo'n felle tegenlichtopname moeten er gewoon donkere schaduwpartijen aanwezig zijn. Niet alles hoeft "herkenbaar" opgelicht te worden...
Da's een mooi plaatje waar ik wel eens een layerblend zou willen van zien (of zelfs zelf maken)
Comment