Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk aan de baai

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vuurwerk aan de baai

Wat een prachtig boeket, en dan nog die locatie !!!
    Echt een toppertje !!

Ik merk net boven en tussen de gebouwen wat grijze ruis ? Zouden dit artefacten door compressie / verkleining kunnen zijn ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Heel goed belicht
      Flickr

Comment

allemaal bedankt voor de fijne reactie. En ik die dacht dat deze vuurpijlen meer in de smaak gingen vallen. Zo zie je maar.

@Dama
        Ik zie geen ruis. 't is daar wel wat lichter door de verlichting en die extra vuurpijlen op de daken. Heb jij daar wel een goe scherm in den Balkan Tof dat je op reis tijd vrij maakt om hier te reageren
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Prachtig schouwspel zeg, de foto naar de link kan ik ook wel smaken hoor

Comment

Waw zo tof, ik was daar toen ook! Helaas kreeg ik de hemel niet zo helzwart .. enige tips?
            Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
            ---------------------------------------------------------------------------------------
            Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

Comment

Het is een pareltje van een foto , ook die andere kan vind ik heel goed al gaat mijn voorkeur naar deze.
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Focus007 Bekijk bericht
                Waw zo tof, ik was daar toen ook! Helaas kreeg ik de hemel niet zo helzwart .. enige tips?
                Woon jij ook in Singapore misschien ?

Ik heb een blend gemaakt van verschillende belichtingen. Het was dus zo dat de beste belichting voor de omgeving meestal de slechtste belichting opleverde voor het vuurwerk. Ofwel was de omgeving onderbelicht ofwel waren de vuurpijlen overbelicht. Ik heb dus verschillende belichtingsvariaties toegepast en achteraf in photoshop het best belichte vuurwerk geblend met de foto met het best omgevingslicht. Als je in de lucht het zwart opvoert in zowel de ene als andere laag tot de rook weg is kan je via de 'screen' blendingmode (vuurwerklaag onder de omgevingslaag plaatsen) een clean vuurwerkje in de zwarte lucht toveren. Simpel maar je moet het weten. 't Is wel zo simpel niet om het uit te leggen. Hopelijk begrijp je het. Anders stuur mij maar een PMeke

grtjs
                Linda

Comment

Ik was er 2 weken voor mijn werk in de haven van Tuas Crescent, maar ik heb het vuurwerk van 9/8 en 30/7 ook meegemaakt.
                  Leuke techniek. Ik ben een beginnende CS5'er via zelfstudie als ik tijd vind, maar ik vermoed dat ik het zo wat begrijp. Bottom line heb je twee foto's; 1 van voor het vuurwerk, dan 1 met vuurwerk waarbij de belichting goed is voor het vuurwerk zelf (achtergrond onderbelicht). Deze twee blenden geeft dan dit soort effect.
                  Je kan dan eventueel meerdere vuurpijl-foto's toevoegen. Zo is waarschijnlijk het vuurwerk vanop de gebouwen nog een aparte foto. Dat kwam heel onverwacht, en voor VELE mensen van achteren. Jij staat hier wel in de ideale positie daarvoor.
                  Maar jah, als toerist wil je toch de Marina Bay hotel mee in de picture he .

Ben ik ongeveer juist met de techniek?
                  Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
                  ---------------------------------------------------------------------------------------
                  Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Focus007 Bekijk bericht
                    Ik was er 2 weken voor mijn werk in de haven van Tuas Crescent, maar ik heb het vuurwerk van 9/8 en 30/7 ook meegemaakt.
                    Leuke techniek. Ik ben een beginnende CS5'er via zelfstudie als ik tijd vind, maar ik vermoed dat ik het zo wat begrijp. Bottom line heb je twee foto's; 1 van voor het vuurwerk, dan 1 met vuurwerk waarbij de belichting goed is voor het vuurwerk zelf (achtergrond onderbelicht). Deze twee blenden geeft dan dit soort effect.
                    Je kan dan eventueel meerdere vuurpijl-foto's toevoegen. Zo is waarschijnlijk het vuurwerk vanop de gebouwen nog een aparte foto. Dat kwam heel onverwacht, en voor VELE mensen van achteren. Jij staat hier wel in de ideale positie daarvoor.
                    Maar jah, als toerist wil je toch de Marina Bay hotel mee in de picture he .

Ben ik ongeveer juist met de techniek?
                    Zoiets ja. Achteraf ben ik tot die conclusie gekomen dat je best ook een paar goed belichte shots neemt zonder vuurwerk om een goede basisfoto voor de omgeving te hebben. Al doende leert men hé. Ik heb mij beholpen met de beste ik die had mét vuurwerk. Ik heb gewoon de beste geblend en ben wel tevreden met het resultaat.

In principe kan je vuurwerk (zelfs meerdere) in elke nachtfoto blenden maar ik stond wel degelijk op dat plaatseke al is de verleiding erg groot om een paar mooie vuurpijlen ook eens in een andere nachtfoto te blenden.

Ik wou ook wel een plaatseke vanwaar het Marina Bay hotel ook in beeld zat maar al die plaatsen stonden al nokvol van in de namiddag. Iedere halve meter was al ingenomen door mensen met statieven en de Marina Bay is nochtans hèèèèèl wijd. Ik wist ook niet dat het vuurwerk vanop de gebouwen ook zou worden afgeschoten. Dat was een complete verassing. Ik had nog meer gebouwen in beeld met m'n 16 mm lens maar door het perspectief te corrigeren zijn er een paar afgevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                      allemaal bedankt voor de fijne reactie. En ik die dacht dat deze vuurpijlen meer in de smaak gingen vallen. Zo zie je maar.

@Dama
                      Ik zie geen ruis. 't is daar wel wat lichter door de verlichting en die extra vuurpijlen op de daken. Heb jij daar wel een goe scherm in den Balkan Tof dat je op reis tijd vrij maakt om hier te reageren
                      Mijn laptopscherm is gecalibreerd, maar is toch niet hetzelfde als mijn gewone monitor.
                      Dat zal het wel zijn... ;-)
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Dit is knap zeg!!!
                        De kleuren, reflectie, belichting.....
                        Die zie ik terug!!
                        Gr Pascale
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Mooi...
                          Grt, Ingrid.
                          Ingrid Vekemans Photography
                          Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                          http://www.ingridvekemans.com

Comment

Iedereen bedankt voor de fijne reacties

Comment

Working...
                            X