Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Het is met HDR gemaakt en persoonlijk vind ik dat een onweer dramatisch en dreigend mag getoond worden.
Het gaat mss wat richting surrealisme, wat een stijl is.
Als je pure fotografie wenst, dan zal deze U mss minder smaken.
Een origineel kan ik niet direct plaatsen omdat het gemaakt is met bracketing, 3 opnames dus.
de donkere partijen zijn heel sterk maar de lichte delen links zijn uitgebrand
misschien had je betere 5 opnames gemaakt zodat je ook de felle lucht niet uitgebrand had of er 3 in raw
..een te felle randvorming linksboven in de wolken verprutst de opname.
Als je drie opnames had waarom ga je dan niet voor een meer subtielere blend ? Een exposure blend zou hier voldoende zijn en dan krijg je die zware dynamische verschuivingen niet..Nu verlies je ook nog eens een deel van het natuurlijke sfeerlicht...
En het heeft niets te maken met details wat ik bedoel want dat heb je genoeg..
Het komt daarom wat vlak over...en bijna onnatuurlijk..
Maar wat een dreiging heb je hier..
Probeer het eens met een blend en dan wil ik nog eens reageren...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Allez, 't is nog congee, en een mens heeft dan al eens tijd om zijn huiswerk opnieuw te doen.
Eerst en vooral moet ik wel zeggen dat het in werkelijkheid ook heel dreigende wolken waren.
Ik heb de plaat nu eens met 5 belichtingen gemaakt (was dus in raw) zodat ik de uitgebrande delen kon reduceren.
Met software 'HDR effex pro' heb ik dan een subtiele omzetting gekozen.
Resultaat hieronder, idd beter wat uitbranding betreft doch de wolken blijven heel dreigend.
Last edited by Red Falcon; 6 augustus 2011, 08:29.
Comment