Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

First light at Neuschwanstein

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: First light at Neuschwanstein

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    Vraag me niet wat het paarse licht betekende want het was er zo uit dat raam.
    Misschien roze baletten
    Dat paarse licht op dat onderste balkon komt van de gang waar dat balkon op uitkomt.
    Aan die gang liggen de toiletten en een café/snackbar-toestand en die gang is verlicht met dat soort paars-achtig soort licht.

Geen idee exact waarom ze daar paars licht voor gebruikt hebben, maar het licht deed me een beetje denken aan het paarse licht dat gebruikt werd in een kunstmatige grot die Ludwig II in het kasteel heeft laten maken.

Voor een foto van die grot (gemaakt dus in één van de kamers van het kasteel) kan je hier zien.

Voor degenen die het zich afvragen waarom iemand een grot in zijn kasteel bouwt...tja, dat is eigenlijk het hele verhaal van het kasteel (Ludwig II ging nogal ver in het realiseren van een fantasiewereld).

Devid: Heb je gefotografeerd vanaf de Marienbrug?

PS: Wie de kastelen vanbinnen wil zien: reserveer je rondleiding op voorhand (alleen te bezichtigen met (audio-)gids!
    Dat kasteel "slikt" dus gemiddeld 6000 bezoekers per dag en zoals gezegd, je kan enkel binnen met een gids. De wachttijden voor binnen te komen en om ticketten te kopen waren langer dan wij in Versaille of Vaticaanstad hebben gehad (wat ik achteraf bekeken nog steeds niet snap, maar ja...). Of probeer weekends en vakantiedagen (groot verlof) te vermijden.

Comment

Sprookjesachtig mooi dat kasteel ... maar je moet het ook zo nog kunnen vastleggen hé. En dat deed jij op prachtige manier
      Last edited by t.billy; 9 augustus 2011, 12:42.
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
        Dat paarse licht op dat onderste balkon komt van de gang waar dat balkon op uitkomt.
        Aan die gang liggen de toiletten en een café/snackbar-toestand en die gang is verlicht met dat soort paars-achtig soort licht.

Geen idee exact waarom ze daar paars licht voor gebruikt hebben, maar het licht deed me een beetje denken aan het paarse licht dat gebruikt werd in een kunstmatige grot die Ludwig II in het kasteel heeft laten maken.

Voor een foto van die grot (gemaakt dus in één van de kamers van het kasteel) kan je hier zien.

Voor degenen die het zich afvragen waarom iemand een grot in zijn kasteel bouwt...tja, dat is eigenlijk het hele verhaal van het kasteel (Ludwig II ging nogal ver in het realiseren van een fantasiewereld).

Devid: Heb je gefotografeerd vanaf de Marienbrug?

PS: Wie de kastelen vanbinnen wil zien: reserveer je rondleiding op voorhand (alleen te bezichtigen met (audio-)gids!
        Dat kasteel "slikt" dus gemiddeld 6000 bezoekers per dag en zoals gezegd, je kan enkel binnen met een gids. De wachttijden voor binnen te komen en om ticketten te kopen waren langer dan wij in Versaille of Vaticaanstad hebben gehad (wat ik achteraf bekeken nog steeds niet snap, maar ja...). Of probeer weekends en vakantiedagen (groot verlof) te vermijden.
        Tink, bedankt voor de toelichting zo kan ik eindelijk een verklaring geven voor de paars/roze gloed.

idd vanop de Marienbrug

Tip voor de bezoekers: bestel je tickets op voorhand via internet zo vermijd je de lange wachtrijen.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

proficiat.
          www.digitalclickx.com

Comment

proficiat met je HOF plaat
            groetjes Ingrid

Comment