Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Strandwachter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: De Strandwachter

    De hele plaat komt me wat onnatuurlijk over
    Da's dan ook het enige waar diene Klojo het bij het rechte eind heeft ... maar 't is nooit de bedoeling geweest, denk ik, van Vinnydizzy om een "natuurtlijk" beeld weer te geven.

    Zoals de andere schapen in de weide roep ik: WoW
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

    Comment


    • #32
      Re: De Strandwachter

      Amai Bruno (om maar geen "Wow" te gebruiken ), hier is heel degelijk over de opname nagedacht ! Dit maakt het beeld nog veel sterker voor mij !
      Dit is voor mij de topper van de week !

      Niet dat het uitmaakt of een foto al dan niet bewerkt is, en wat men onder bewerken bedoelt... En dan pik ik in op de reactie van tcf.

      Ik fotografeer al meer dan 30 jaar, dus ben een filmrollekes-adept...

      Dit maakt dat je ook het maken van foto's anders bekijkt, vanuit een puur technisch-fotografische invalshoek, en dat je ook bij het moment van afdrukken reeds heel goed weet welke foto je gaat maken, en vooral hoe.

      Ik beperk het bewerken ook uitsluitend tot het corrigeren van contrast en witbalans, het blenden van verschillende opnames om hoge contrasten te beheersen, en naverscherping achteraf.
      Hooguit eens een omzetting naar Z/W...

      Voor mij is een foto ook veel meer waard als ik weet dat die echt zo als foto bedoeld werd, en ook op die manier gefotografeerd werd.

      Ik verwijs bvb naar de foto's van Gils... Voor mij is dit echt topwerk omdat ik weet dat ze grotendeels zo uit de camera komen door bewuste keuze van de parameters.
      Dezelfde foto gemaakt door bewerking en effecten toe te voegen in PS geeft voor mij een heel andere betekenis en ook waarde.

      Ook landschapsfoto's met overdreven kleuren, of "andere" kleuren, of "onnatuurlijk" ogen door onrealistisch opgehelderde schaduwen, droomeffecten à la Bilitis (David Hamilton), HDR effects... doen het niet voor mij.

      Dit is puur persoonlijk (met alle respect voor de "bewerker", want ook dit is een kunst) en hoe ik het als "fotograaf" zie...

      Ik ben misschien van "den ouwen stempel", maar ik ben blij dat ik er niet alleen zo over denk...

      Ieder zijn heug en zijn meug natuurlijk


      Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
      Al had je 2 dagen over de nabewerking gedaan; mijn mening blijft: sterke foto, zowel qua techniek als compo.

      'k Vind het straf dat men zich tegenwoordig bijna moet gaan verontschuldigen voor de nabewerking; die is al zo oud als fotografie zelf, niets nieuws onder de zon dus.

      En dat gezever over "natuurgetrouw" (kleuren en dergelijke) is al even ergerlijk: de enige realiteit die telt is de realiteit van de fotograaf. Anders moet ge geen camera gebruiken maar gewoon uw ogen.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #33
        Re: De Strandwachter

        Ik ga 't niet uitgebreid proberen uitleggen. Ik vind het resultaat gewoon heel zacht en mooi
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #34
          Re: De Strandwachter

          Die Klojo van hierboven ( # 25 ) zal zijn mond wel gesnoerd zijn zeker.
          Gelukwensen bij je " HOF "
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #35
            Re: De Strandwachter

            Proficiat met je hof
            Groeten!

            500px / Facebook

            Comment


            • #36
              Re: De Strandwachter

              Dikke proficiat met je HOF.
              Ik ben blij dat zo'n prachtige foto het haalde.

              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #37
                Re: De Strandwachter

                Hartelijk gefeliciteerd met je dik verdiende HoF!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #38
                  Re: De Strandwachter

                  Mooi om werk waar je zelf terecht tevreden mee bent ook nog eens heel terecht beloond te zien met een plaatsje in de HOF. Proficiat
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                  Comment


                  • #39
                    Re: De Strandwachter

                    ik had dit zeker verwacht ,ik vind dit een dijk van een plaat ,miss heeft iedereen een andere kijk op foto's ,maar ik vind de kleuren prachtig alsook de compo ,en dit gaat hier niet over waaw enz maar uit mijn eigen gevoel en respect voor de maker van dit kunstwerk chapeau en proficiat met je HOF en verdiend

                    Comment


                    • #40
                      Re: De Strandwachter

                      eveneens proficiat met uw Hof.

                      grts
                      korandoke
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: De Strandwachter

                        Schitterende foto hoor

                        Comment


                        • #42
                          Re: De Strandwachter

                          Dikke proficiat met je Hof!
                          En ook een dikke chapeau om zovelen hier met raad en daad bij te staan
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

                          Comment


                          • #43
                            Re: De Strandwachter

                            Proficiat met je HOF plaat
                            Groetjes,
                            Lily
                            -- visit: www.photographic-memories.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: De Strandwachter

                              Proficiat met je verdiende Hof.
                              In mijn ogen een van de beste deze week.
                              Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                              Comment


                              • #45
                                Re: De Strandwachter

                                Proficiat met de Hof
                                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                                Comment

                                Working...
                                X