Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerlijke mening: zwart-wit omzetting is niet zo super. Vooral in de groene, gele en blauwe tonen moet je nog wat werken aan de omzetting.
Bij deze merk je dat de kleurenversie er nog boven staat. Effekes eens je individuele kleuren analyseren hoe ze zich zouden moet gedragen in zwart-wit.
Eerlijke mening: zwart-wit omzetting is niet zo super. Vooral in de groene, gele en blauwe tonen moet je nog wat werken aan de omzetting.
Bij deze merk je dat de kleurenversie er nog boven staat. Effekes eens je individuele kleuren analyseren hoe ze zich zouden moet gedragen in zwart-wit.
Ik ben het eens met Vinnydizzy dat de kleurenversie (nu nog) beter is dan de ZW. Ik ben echter ook geen held in ZW-omzettingen. Kan iemand misschien eens uitleggen (of wat bronnen geven) hoe dat precies in z'n werk gaat?
“ Your first 10,000 photographs are your worst. – Henri Cartier-Bresson
De zwart/wit is een meer dan verdienstelijke poging maar ik ga van deze twee versies toch voor de kleurenfoto.
Als ik het goed heb gebruik je silverefex voor je omzetting en daarmee zou het toch mogelijk moeten zijn om wat meer accenten te leggen zodat de foto er ietsje "stouter" uit gaat zien in de voorgrond.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
De zwart/wit is een meer dan verdienstelijke poging maar ik ga van deze twee versies toch voor de kleurenfoto.
Als ik het goed heb gebruik je silverefex voor je omzetting en daarmee zou het toch mogelijk moeten zijn om wat meer accenten te leggen zodat de foto er ietsje "stouter" uit gaat zien in de voorgrond.
Kurt, ja, Silverefex. Ik doe gewoon de omzetting ermee en stel een "kleurfilter" in om de juiste toon te zetten. Ben genen "shopper" en benut dus ook die volle functionaliteit niet met plaatselijk brushen etc...
Maar ik ga ne keer een efforke doen en eens een update plaatsen
Moet wel opletten met banding, want die komt daar heel snel tevoorschijn...
Daarmee ook dat ik het meestal puur natuur hou, dan word ik met al die probleemkes niet geconfronteerd...
Comment