Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
'k wil er ook onder
Collapse
X
-
-
-
Re: 'k wil er ook onder
Wauw, wat een speciale wolk is me dat !
Heel mooi beeld, met diepe kleuren, en retescherp
Comment
-
-
-
Spetterende kleuren en een passende leuke titel bij een mooie foto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtEen speciale compositie! Misschien is de verzadiging van het blauw ietske van het goed teveel? Ik zie op mijn scherm namelijk kleurenruis.
Corrigeer me als ik hier foutief redeneer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht'k heb hier een polarisatie filter gebruikt, om iets diepere kleuren te krijgen, op het moment van de dag was er nog fel zonlicht aanwezig.
Corrigeer me als ik hier foutief redeneer
Ik haal dit aan omdat ik hetzelf ook al meegemaakt hebt: Bij beoordeling tijdens het fotograferen op je camera schermpje ziet het er goed uit, maar als je het nadien op groot scherm ziet, merk je wat ruis op in het diepste blauw. In sommige gevallen is het te redden door je blauwsaturatie wat terug te schroeven. Maar voor mij persoonlijk vind ik het beter op het moment zelf wat terug te draaien. Je behoudt de verzadigde kleuren, maar het blauwe is minder extreem, bijgevolg ook de ruis die kan voorkomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtJe redeneert niet foutief hoor. Maar in sommige omstandigheden is het misschien wel beter om je pol wat terug te draaien.
Ik haal dit aan omdat ik hetzelf ook al meegemaakt hebt: Bij beoordeling tijdens het fotograferen op je camera schermpje ziet het er goed uit, maar als je het nadien op groot scherm ziet, merk je wat ruis op in het diepste blauw. In sommige gevallen is het te redden door je blauwsaturatie wat terug te schroeven. Maar voor mij persoonlijk vind ik het beter op het moment zelf wat terug te draaien. Je behoudt de verzadigde kleuren, maar het blauwe is minder extreem, bijgevolg ook de ruis die kan voorkomen.
Comment
-
-
@ allen bedankt vr de reactie en tips
doudeke bedankt vr de toffe tekst
Comment
-
Haha...die titel mooi passend bij je foto!
Speciaal wolkje...goed gezien!
Gr Pascale
Comment
-
pascale
ook mercikes vr je fijne reacties
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk berichtHeel mooi en een beetje bizar. Zoals in mijn dromen. Met bomen die lijken te doen wat ze
willen en een wolk die een veeg heeft achtergelaten en er zelf vandoor is.
KnapMaster the craft, and the art will follow.
Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum
Comment
Comment