Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Om een mooie omzetting te kunnen maken naar zw heb je om te beginnen al een goeie kleurenfoto nodig en da's hier zeker het geval.
Persoonlijk vind ik de omzetting spannender
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de kleur versie, mede omdat hier het lichtverschil tussen de lucht & de reflectie ervan minder opvalt.
Voor de b/w zou ik de lichtwaarden van lucht & reflectie dichter bij elkaar proberen brengen en dan de hele foto wat meer oplichten.
Alles wat aan die zwart witte ontbreekt, zit in de kleurenversie. En alles wat in de kleuren-
versie ontbreekt zit in de zwart witte. Op een tentoonstelling zou ik beide willen zien en de
mensen vertellen over de dramatiek en de zeggingskracht van zwart-wit. En ik zou me om
draaien en met even zo veel overtuiging kletsen over het palet en de milde verstrooidheid
van de kleurenversie.
Hoe het één je streelt en het andere je aait. Ying en yang, moeder en vader, jaja.
Alles wat aan die zwart witte ontbreekt, zit in de kleurenversie. En alles wat in de kleuren-
versie ontbreekt zit in de zwart witte. Op een tentoonstelling zou ik beide willen zien en de
mensen vertellen over de dramatiek en de zeggingskracht van zwart-wit. En ik zou me om
draaien en met even zo veel overtuiging kletsen over het palet en de milde verstrooidheid
van de kleurenversie.
Hoe het één je streelt en het andere je aait. Ying en yang, moeder en vader, jaja.
...pffff ik word er zowaar stil van...
Doudeke het wordt eens tijd dat we eens samen komen om iets af te spreken en te vertellen over je talent en eventueel een paar tipjes van de sluier op te lichten...Ik zal je met plezier mijn geheim verklappen...
Je citaten zijn boeiend en van een ongekende puurheid..Want kan me dikwijls vinden in jou regels.... Kortom...
Een echt volks mens...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Ik ga voor de kleurversie !
De omzetting is veel te zwaar voor mij, waarbij enkel de lichte partijen van de wolken aandacht krijgen.
Wat was de functie van die fader hier ? Zie niet meteen een effect van lange belichtingstijd ? De wolken staan er scherp op, je ziet nog beweging ("golfjes") op het water...
Kan je ook even de exif posten ?
Heb je het over een Ultra (9-12 stops) ?
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Groot gelijk....Allez ik heb een ND fader gebruikt....de Mark II Ultra.
Ik ga voor de kleurversie !
De omzetting is veel te zwaar voor mij, waarbij enkel de lichte partijen van de wolken aandacht krijgen.
Wat was de functie van die fader hier ? Zie niet meteen een effect van lange belichtingstijd ? De wolken staan er scherp op, je ziet nog beweging ("golfjes") op het water...
Kan je ook even de exif posten ?
Heb je het over een Ultra (9-12 stops) ?
Yep de Ultra Mark 2 filter....Ik heb de ND gebruikt om de kleuren wat dieper te krijgen....en omdat ik deze voor de eerste keer aan het testen was...
Camera Model: Canon (Canon EOS-1DS)
Lens Focal Length: 17,00 mm (- mm)
Shutter Speed: 1/3 sec
F-Number: F20,0
ISO: 50
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Zie ook mijn comment bij "doudeke" (toffe titel !)
Ben wat in de war. Bij zwaar bewolkt heb je toch geen 9-12 stops filter nodig om op iso 50 / f20 1/3 sec te halen ?
Zeker dat je toch een Ultra gekocht hebt ?
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Yep de Ultra Mark 2 filter....Ik heb de ND gebruikt om de kleuren wat dieper te krijgen....en omdat ik deze voor de eerste keer aan het testen was...
Camera Model: Canon (Canon EOS-1DS)
Lens Focal Length: 17,00 mm (- mm)
Shutter Speed: 1/3 sec
F-Number: F20,0
ISO: 50
Zie ook mijn comment bij "doudeke" (toffe titel !)
Ben wat in de war. Bij zwaar bewolkt heb je toch geen 9-12 stops filter nodig om op iso 50 / f20 1/3 sec te halen ?
Comment